Hei,
Her sitter jeg med møkkete fingre og tafser på tastaturet i jakt på et godt råd... :-)
Jeg er i ferd med å montere Budget Boost lift fra Terraflex på min ZJ 93 mod.
Jeg er av typen som legger vekk bruksanvisningen og gyver løs på oppgaven, men denne gangen har jeg til overmål lest bruksanvisningen uten å bli noe klokere.
Spørsmålet er rett og slett om jeg ska la de gamle "gummimuffene" over demperen bli stående på bilen når jeg setter på de nye fra Terraflex, eller om jeg skal ta de av?
På den ene siden bak tok jeg den av, satte på den nye fra Terraflex og skrudde greiene sammen igjen. Resultatet var skuffende 20 mm løft.
De Terraflexen synes dessuten å være litt 'romsligere', dvs den henger ikke på 'tappen' av seg selv slik som de gamle muffene gjorde.
Det jeg også har sett, er at dersom begge skal sitte på for å få ønsket løft, må de originale sitte øverst. Dette fordi radiusen på flensen nederst på Terraflex'en er større enn originalen, og det er dermed ikke mulig å få dem til å passe sammen.
Derimot har Terraflexen en traktformet innside på toppen, som gjør det mulig å få flensen fra den gamle til å passe oppå Terraflexen.
Ser at dette ikke er verdens beste forklaring, men spørsmålet er kort og godt; skal de gamle gummimuffene fjernes eller ei???
Alle synspunkter fra 'søndags-formiddag-surfere' mottas med takk ettersom jeg er midt i operasjonen nå... :-)
FiGu