Skrevet av Emne: Big Red and Yeyeye`s garage  (Lest 20105 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget BTG

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #45 på: To.,22,April,2010,16,59 »
Når vi først er igang med bakaksel. Om noen år når jeg skal ha nye bremseskiver, deler til håndbrekk system eller nye klosser.... Vet noen av dere hva man skal bestille da? Er dette deler fra en annen Jeep type?

Hvis ikke dere heller vet skal jeg prøve å få lurt det ut av Larry, ikke sikkert han driver med disse tingene om noen år...

Bjørn Terje
JCN member 281,  Tlf 41632896
CJ6 V8 (Solgt 2003)
TJ 4L 1997 Sahara (solgt Mai 2013),
XJ 4L 1997 LTD (Kjøpt Mai 2013, solgt Mars 2015)
XK 3.0 CRD Limited 2007 (Kjøpt Nov.14, Solgt Okt 15)
JKU 2.8 CRD Rubicon 2008 (Kjøpt April 15, Solgt Nov.15)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #46 på: Sø.,25,April,2010,23,10 »
Når jeg ser på bildene fra Jan-Eriks aksling, så ser i alle fall det bremsekitet veldig likt ut som Teraflex kitet jeg har, og hans skulle vel være et orginalt skivebremsesett til D44??? Da skal er det vel greit, men tanken om deler har slått meg også ja!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #47 på: Ma.,26,April,2010,01,03 »

Ser at fantomakslingen din endelig har materialisert seg til noe solid og håndfast.
Grattis!!  ;D

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #48 på: Ma.,26,April,2010,20,49 »
Ja det lå lenge ann til å bli bare virtuel offroadkjøring på nett ;D ;D
Godt å få bilen i drift igjen..
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #49 på: To.,17,Februar,2011,23,09 »
Etter lange tider uten skikkelig Jeeptid i garasjen leker jeg og Red igjen sammens.
Den har tidligere fått nye polyforinger rundtom for PKK sin skyld, i kveld fikk den skyjacker swaybar montert. Kansje blir det fanger snart også foran :D
 

Leker meg med papp og tape her, mulig jeg kjøper inn litt stål også. Blir fangerprosjekt snart tror jeg.

Er lek så langt, men egentlig ble det rimelig kult også ::)

Har fått i meg LED baklys også, men må koble litt rele for å få noen brukbar funksjon av bremslys/blinklys som er samme LED lysene.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #50 på: To.,17,Februar,2011,23,28 »

Er du like flink med sveiseapparatet som med papp og tape er det ingen grunn til bekymring  ;)
Mange hjørner og vinkler som skal passe sammen. Har du tilgang til en plasmaskjærer el.l.?

Få på et 2" feste foran når du først er igang. Jeg kjøpte en skiltholder som passer der - så har jeg muligheten til å montere hengerfeste el.l. foran på bilen hvis behovet skulle oppstå.

Thomas

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #51 på: To.,17,Februar,2011,23,35 »
Veldig fin pappsløyd, ja.    Men den spissen  blir fin å spidde mangellapper på...  Tro nok det blir i overkant for onkel blå.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #52 på: Fr.,18,Februar,2011,10,31 »
Spiss må det være ;D
Vel, som sagt er det lek enda, var enklest sånn i farten. Spissen kan også lages rund og fin, eller barre kappes av, vi får se.
Onkel blå, liker nok ikke denne uansett, uten at jeg trenger provosere dem med spyd da hehe.

Ja Thomas, har plasmakutter, Mig,Pinnsveis og ute på heimgården har æ en 3 in one ACDC/pulsTIG,Plasma og Pinnesveis også.
Men på sånt arbeide er det faktisk ofte like greit å bruke vinkelsliperen, blir mye mindre etterarbeide.
Noen som har en bit med 4kantrør i tommedimmensjon da, som passer 2" 4kant festene? Har i mm, men synes det blir for slarkete. Er vel ikke så ofte en trenger det foran, så det er jo kansje greit læll da :P

Kansje vi skal ha kaffetreff hos meg, når jeg beggynner med dette ;)

AR
« Siste redigering: Fr.,18,Februar,2011,15,04 av yeyeye »
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #53 på: Fr.,18,Februar,2011,13,08 »
Ble ivrig nå, 4mm stål er innkjøpt, ligger ved bilen og pappen ::)
Da gjenstår det å se hva en har tid til i helgen.

Glemte selvsagt å ta med litt solidere stål til å ordne noen sjakkelfester. Men nå kan det jo hende det blir god tid til å få på det.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #54 på: Fr.,18,Februar,2011,14,15 »
Det er jo også en gylden anledning til å legge inn park/blink/tåkelys i fangeren, når du går skikkelig til verks.  Et sånt som peker nedover/utover i nedre bretten på spissen ville gi fin grøftevirkning, samtidig som det ville vært beskyttet mot onde krefter inne i fangeren.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #55 på: Fr.,18,Februar,2011,15,09 »
Har sett litt på det faktisk, får se litt når stålet begynner å ta form. Slikt er jo fin å pusle litt med i ettertid også, når den"tunge konstruksjonsjobben er ferdig ;)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #56 på: Fr.,18,Februar,2011,18,39 »

Kaffebesøk er jeg med på - uansett kan jeg ta meg en tur en kveld.
Send meg en pm med når du har tenkt å frisere fangerstål...  8)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #57 på: Fr.,18,Februar,2011,19,29 »
Det er bare å benytte seg av sin egen iver når den først er der, så det ble gjort litt i kveld da.
Jeg går for den designen jeg har laget i papp, jo mere jeg har tittet på den jo mere har jeg likt den, når det gjelder spisse ut på endene, så vurderer jeg både å runde den av, og å kappe den litt, slik at jeg setter inn et lite platestykke i enden. Det er en sånn vurdering jeg tar når jeg får litt mere helhet i fanger.




Her ser en enden av frikoblingen av Skyjacker Rocklock swaybaren så vidt også, fangeren bygges for at den skal få plass til å røre seg også.
Ved bruk av orginalfanger, må denne trimmes av litt pga rocklocken.




Pappen som opprinnelig var mal passer dårlig ettervært, men stålet er også "litt" mindre tøyelig, så nye maler blir etter vært som jeg bygger ::)

Tror dette blir kult, og ekstra gøy å kunne sette litt personlig preg på bilen :D

Arild R
« Siste redigering: Fr.,18,Februar,2011,23,45 av yeyeye »
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #58 på: Sø.,20,Februar,2011,10,09 »
Detta ser jo riktig snasent ut! Moro med hjemmesmidd kvalitet som tar seg bra ut. :)
Var det du som kjøpte Skyjacker stabstagsettet av meg, Synes å kjenne igjen de svarte armene ;).
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #59 på: Sø.,20,Februar,2011,10,52 »

Jøss! Du blir jo ferdig før kaffen er varm du...  ;D
Skal du fortsette ikveld?