Skrevet av Emne: Aircondition-problem. 99 WJ 4,7 V8  (Lest 1793 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jonnyfly

• 304 CID
  • **
    • Artilleriforening midt-norge
Aircondition-problem. 99 WJ 4,7 V8
« på: Lø.,15,August,2009,23,26 »
Har i det siste fått et problem med Aircon på bilen min,
Under kjøring finner plutselig aircon at jeg trenger varme, masse varme og pøser på med varmluft, selv om temperaturen er +20 utenfor bilen og tempen på ønsket temp står på eks 20 grader.
Det hjelper heller ikke å skru temperaturen ned, eneste råd er å skru den til "off" og vente en stund, som regel funker det..
Har fyllt på gass på aircon-systemet så det er ikke det som er problemet.
Noen som har kunnskap om aircon her på forumet og kan gi noen tips om hva som kan være feil??
2014 Jeep Grand Cherokee Summit
1944 Willys Jeep MB

4x4 = 16

Utlogget sandviper

• 401 CID
Re: Aircondition-problem. 99 WJ 4,7 V8
« Svar #1 på: Lø.,15,August,2009,23,39 »
Sitter å prøver å finne ut av det samme selv, jeg har kun varme på pasasjer siden.

se denne linken: http://wjjeeps.com/hvac_sub_assembly.htm
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget willysM38

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Sø.,23,August,2009,19,50 »
ofte er dette enten en eller flere censorer som tolker feil eller så er det step motoren som får feil signal ,,,, har og værrt borti at klaffene inni apparatet er knekt

Utlogget Trygvea

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Sø., 1,November,2009,15,18 »
Nå har eg fått srteng beskjed om at jeg må se til å fikse varmeapp. på pass. siden..... har vogn på fjellet, og når vi kjører dit, så blir det kaldt på hennes side når vi er halveis... >:(
Er det noen her som har skiftet disse dørene osv... er utdannet bilmekaniker, så skal vel klare det hvis jeg må, men det store spørsmålet er om jeg gidder... hvor mange timer går det hvis man er noenlunde rutinert..? har funnet siden på med arbeidsbeskrivelsen, men har ikke finlest det ennå... :-X
Hvor er det greiest å få tak i delene, er det noe annet man bør gjør i samme slengen, når man plukker alt fra hverandre?
Hadde vert herlig å bli ferdig med det også... :P
Hilsen Trygve
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget Ambu

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Ma., 2,November,2009,09,14 »
Jeg ville tro at du har/får en feilkode i AC anlegget om det er klaffene som er gåene (travel too large). Sjekk dette før du starter såpass stort arbeid. Fremgangsmåte og koder finner du på wjjeeps.com.
Sensor på denne er en IR sensor som leser overflatetemp på deg...
Du sitter vel ikke med røyken mellom peke- og langfinger og hånden på girspaken vel? Isåfall leser IR sensoren tempen på røyken din...
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h

Utlogget Trygvea

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Ti., 3,November,2009,15,02 »
hehe....tog an.... nei i denne bilen er det totalt røykeforbud :P.
Hadde laptopen med meg ut, men etter at selve displayet har "testet" seg, så skjedde det ikke mer, men hvis jeg vrir på den v. temp. reguleringsknappen, så kan jeg velge mellom 1 - 89.... på de 8 eller 9 første "postene" så får jeg opp diverse koder, blant annet et par som tilsier at blend door travel too small, elller too far, utenom disse fikk jeg også opp engine temp signal tror eg det var og, noe med bus signal... men regner med at de blend doors' ene e det som er mest relevant her....
ser på justforjeeps at de har komplett "housing" til blend doors'ene til ca 93 dollar lurer på om det har noe for seg å kjøpe den komplett, for eg mene på at jeg fant bare de blend doors løse en plass på nettet...
Hvor lang tid bør jeg regne på jobben, ut med hele dash'en så passerer jeg vel glatt 7-8 timer med inn og ut montering, med tanke på at jeg ikke har gjort den jobben på slik bil før...?

PS. takker for svar  8)
Hilsen Trygve
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget AMan

• 304 CID
  • **
    • Nordland Offroaders
« Svar #6 på: Ti., 3,November,2009,17,53 »
Litt off topic, men før å ta ut AC enheten.  Den som styra.  Ska man bare vipp ut radioen å det som står under acen å så skru ut skruan som hold den på plass??
Niva '97 1.9TID 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Nissan Patrol Y60 2.8TD '94
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!