Hei! Kjører selv 01 Limited med 3.1 TD. Kjøpte bilen i fjor høst. Jeg er svært fornøyd med kjøpet, men må allikevel si med enig i mange av Thorvalds erfaringer.
- Noe mer vibrasjon enn hva jeg er vant med fra bensin, men faller til ro med at det tross alt er snakk om en dieselmotor.
- Støynivået er noe høyere enn også jeg forventet. Mye høyere enn f. ex CRV bensin. Ser du på en Jeep er vel neppe Honda noe alternativ, det var det i hverttfall ikke for meg, men det er en (noe mindre) suv jeg har kjørt en del. Sammenligner du derimot med en 98 Pajero er det et hav av forskjell på komfortsiden. Her har Jeepen mye bedre førermiljø og komfort. Dette ville kanskje vært riktigere og sammenlignet med en 00 pajero, men en slik har jeg dessverre ikke fått prøvd.
Ved langkjøring er dette ikke noe problem i mine øyne, spesielt ikke med tanke på at limitedversjonen er utstyrt med et potent lydanlegg fra Infinity
- Forbruket kjenner jeg meg også igjen i. Noe mer på svært korte turer, men også noe mindre på langkjøring. Vær klar over at denne bilen akselererer svært godt fra stillestående, og lar du deg friste til å gi mye gass, så vil forbruket også gå betraktelig opp. Bilen står også utrolig godt på (med piggfrie), så det frister jo litt å gi litt gass nå på vinteren også da

- Krefter er det mer enn nok av, ja. Tallene gir noe beskjedne 140 HK, men med 380 Nm er ikke dette noe jeg tror du kommer til å merke.
- Jeg må også si at V8 er det som tiltalte og titaler meg mest. Jeg turte aldri å teste bilen med denne motoren, men har kjørt tilsvarende Range Rover. Forbruket ble avgjørende for meg selv om bilen blir betydelig dyrere i innkjøp. Har da blitt vant til det. For øvrig min første diesel.
- Prøve meg på en konklusjon kanskje; Merk at det gjelder Limited og ikke Laredo. Motor og det der er vel det samme, men limited har mer utstyr. Å kunne cruise av gårde uansett føre, sittende høyt i dype oppvarmede skinnstoler med topp komfort, automatgir, bra med plass og god lyd – Det er noe jeg kan bli vant med og veien tilbake til en vanlig bil, eller en bil med lite utstyr blir nok aldri noe alternativ for meg igjen. Og så ser den forbaska kul ut også da! Mye synsing der, ønsker du tekniske specs, kan jeg godt komme tilbake til det også.