Skrevet av Emne: Halvard's Sjuer garasje  (Lest 13720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #45 på: Ti.,16,Mars,2010,13,24 »
Begge er avbildet...
Men hvis det er de gamle du tenker på, så ligger de i garasjen i Son. Begynner å få litt noia for alle de fine reservedelene jeg gir bort, men de der har jeg vel strengt tatt ikke mye bruk for med det første...
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #46 på: Ti.,16,Mars,2010,16,17 »
De gamle som du har demontert ja. Meld ifra hvis du ønsker å bytte de bort mot 2 X bergning i myr og mark ;-)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #47 på: Ma.,22,Mars,2010,10,03 »
Girkassa er tilbake på plass, og etter en liten testtur (balja er ikke skrudd fast) virker det som om ting funker!
Kan virke som om problemet med clutchen har vært oljelekkasje...?? Den gamle cluchen så forholdsvis grei ut, men det var ett oljelag mellom den og pressure plate, og masse olje i bell house. Skal vel ikke være sånn?
Håper at grunnen til dette var den dårlige bakre simringen som jeg bytta ifjor, når det forsvant 1 liter olje i uka...





Ny og gammel


Sweet :)


Ganske grisete bell housing, men dette er min første demonterte, så vet egentlig ikke hvordan det burde sett ut.


Gammel og ny pilot bushing. Samme indre diameter, men det var alt som var likt. Ikke nålelager heller på den nye... Beholdt gamle...


Klarer jo aldri å reparere noe uten å ødelegge noe på veien. Den ene bolten som fester bell housing knakk når jeg skulle dra til med moment. I ett av de fire hulla som holder girkassa virker det som om gjengene har gått fyken. Hvis ingen har noen sterke meninger om at dette, så går for at dette er et resultat jeg kan leve med, og ting vil holde seg sammen i hvertfall en sesong ;)
« Siste redigering: Ma.,22,Mars,2010,10,06 av Halvard »
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #48 på: To., 3,Juni,2010,11,34 »
Her har det visst ikke skjedd mye i det siste...
Heldigvis har jeg fått kjørt mere enn jeg har skrudd i våres, men ymse kjennetegn tyder på at dette nok forandres om ikke lenge.

Men i går ble det overtid på Amund og nye dekk og felger på meg  8)
Ett steg nærmere Rena og SOA!



Plukka opp en winch plate av Amund også. Drar til Houston på lørdag og der ligger en Tom Woods bakre mellomaksel og venter på meg  8)
Rock on
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #49 på: To., 3,Juni,2010,13,20 »
Ble FETT dette Halvard  8)

p.s. noen som har sorte/ubehandla vindu og dørhengsler i bytte med Halvard`s crome/rustfrittt  ;)

Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #50 på: To., 3,Juni,2010,13,27 »
Ja her er det bare å rope ut.
Alle detaljer skal bli sorte. Nerfbaren blir nok grunna og malt neste uke
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #51 på: To., 3,Juni,2010,15,57 »
Ja her er det bare å rope ut.
Alle detaljer skal bli sorte. Nerfbaren blir nok grunna og malt neste uke
Jeg har sorte speil og stag, samt nedre dørhengsler er sorte.  Hengsler på baklem er også sorte. Bytte?

Jørn.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #52 på: To., 3,Juni,2010,18,03 »
Høres ut som en plan.
Hva med de blanke rørfangerene?
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #53 på: To., 3,Juni,2010,23,00 »
Grattis med nye dekk/felger, strøkent det der.
Enig at bilen kler sorte detaljer.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #54 på: Sø., 6,Juni,2010,13,26 »
Ble en helt ny bil med en gang :D KOngedekk!
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #55 på: Fr.,11,Juni,2010,14,35 »
Da har jeg fått vært en kjapp tur i Hustån og jobba litt.

Noe av det første jeg gjorde var seff å ordne opp i det private og plukke opp Woodien min  ;D



Ble etterhvert mye tung bagasje å drasse rundt på, men verdt det. Down on the farm i Ski idag for montering...

Vakker soloppgang over oljetanker og sumpen  8)
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #56 på: Fr.,11,Juni,2010,18,55 »
Hvor er du i verden Halvard?
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #57 på: Fr.,11,Juni,2010,23,41 »
Oslo.
Har vært en snabbtur i Texas. Houston og Texas City.
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #58 på: Sø.,13,Juni,2010,01,29 »
Da har det blitt to produktive dager hos Ole så langt denne helga.
Satser på å holde det bra tempoet oppe i morra også.

Woodie installert. Ble bra med tanke på vibrasjoner.
1" TC drop fjernet. Ovennevnte ble enda bedre!


Montert winchplate og winch. Winchen har jeg lånt av Ole. Han har tre, men bare to operative Jeeper :)
Også endelig fått skrudd fast bakbredderne. Så ikke bra ut med strips...


The Chop Shop
V8 Power!


Siste som ble gjort for dagen var å bytte veltebøyletrekk med Ole. Han trengte YJ hull og jeg Black Denim. Nå er alt i samme farge utenom bikinien.
It's all in the details  8)
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted

Utlogget Halvard

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 257
  • Gi Gass
Re: Halvard's Sjuer garasje
« Svar #59 på: Sø.,13,Juni,2010,22,36 »
Full jobb idag også.
Ikke noe spennende, så mest en liten oppdatering for egen skyld, når jeg skal prøve å huske tilbake ved senere anledninger...

Har fylt på vann og olje. Lekker litt vann rundt raddisen og ett eller annet sted på motoren. Oljelekkasjene har blitt fiksa tidligere, så ser ut som om motoren bruker litt.
Fetta alt av nipler og kuka litt med clutchen. Ble bra, bare litt finjustering... Endelig fått fastmontert brannslukkeren. Ble jaggu bra det også. Har vært flink idag gitt.
Ordna braketter med Frode, så forhåpentligvis er de på vei i posten i morra.

Ligger godt an til Rena! Avreise tidlig torsdag ettermiddag hvis alt går etter planen  8)
85 CJ7 304 Garage
You know you drive a CJ when you treat your gauges like they are ex-wives: While you do have to pay attention to them on occasion, you know they are a bunch of lying b*tches that are not to be trusted