Skrevet av Emne: Soft top - HJELP -  (Lest 2016 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget termo

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Soft top - HJELP -
« på: Lø., 2,Mai,2009,17,30 »
Hei,

Har akkurat forsøkt og montere softtop for første gang, virker som noe mangler.

Det er åpent rundt dørene, har heldører i metall og er ikke helt sikker på hvilken type softtop det er men det virker som at det skulle vært en slags ramme fra frontruta og over dørene ned til karoseriet bak setene.

Kan dette stemme? Kanskje jeg ikke fikk det med da jeg kjøpte jeepen min i høst?

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Sv: Soft top - HJELP -
« Svar #1 på: Lø., 2,Mai,2009,17,37 »
du skal ha fått med en ramme til å ha rundt dørene , ja da mengler du det .
hvilken jeep er det?

Utlogget termo

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Soft top - HJELP -
« Svar #2 på: Lø., 2,Mai,2009,17,42 »
Det er en 1999, 2,5l
Har du peiling på hvor jeg kan få tak i en slik og hva den evnt. heter

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget termo

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Soft top - HJELP -
« Svar #4 på: Lø., 2,Mai,2009,18,07 »
Tusen takk for hjelpen :D, da får jeg skaffe meg et par slike  :-[

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Sv: Soft top - HJELP -
« Svar #5 på: Lø., 2,Mai,2009,18,41 »
setter en knapp på at du mangler alt dette :
http://www.quadratec.com/products/11105_50.htm


Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Soft top - HJELP -
« Svar #6 på: Lø., 2,Mai,2009,19,49 »
Hør med forrige eier. Slike pleier jo alltid å følge bilen. hvis ikke de gamle er ødelagt da.
Men jeg har aldri greid å ødelegge disse, enda jeg har hatt 3 TJ'er i forskjellig stand og årsmodell.

Hvis ikke det er byttet til sånn supertop skit, da hender det at det følger med sånne pinglejern til å dra kalesjen rundt med borrelås på istedet.
Nei de originale der er faktisk best. Raskt og enkelt å sette på kalesje også. Du vil fort se om det er supertop, siden de ofte bytter den frontbøylen. originalt så sitter frontbøylen fast i kalesjen, også klemmes den nedtil toppen av vindusruta med de hengslene. Er det sånn spesiell supertopp greie, så må du skru på ei skinne på toppen av vinduet ditt først.

Men det er helt sikkert delte meninger om hvor bra det erstatningsgreine inkl bøyer fra supertop er.
« Siste redigering: Lø., 2,Mai,2009,19,53 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Soft top - HJELP -
« Svar #7 på: Sø., 3,Mai,2009,23,56 »
Har slike liggende for salg.
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget termo

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Soft top - HJELP -
« Svar #8 på: Ti., 5,Mai,2009,21,15 »
Hei Erik

Jeg har sendt deg en mail ang de du har liggende. Kan du se på den?

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Soft top - HJELP -
« Svar #9 på: On., 6,Mai,2009,09,28 »
Har svart på mail.
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82