Skrevet av Emne: OLjetrykkmålern "jager"  (Lest 3355 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Buhund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 132
OLjetrykkmålern "jager"
« på: Sø., 8,Oktober,2006,10,07 »
Oljetrykkmålern i min -94 XJ 4,0 har begynt å "jage" oppover. Den viser aldri for lite men jager mellom 3 og maks. Det kommer og går.
Motoren går normalt og oljemengden er korrekt. Merker overhodet ikke noe galt med motoren. Håper jo at saken løser seg med en ny giver men har noen av dere opplevd det samme? Lurer på hva dere da eventuelt gjorde med saken?  Mvh Odd Buhund
XJ 4,7L stroker

Utlogget High output

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Min gamle XJ, no har eg ZJ 5,9 LX
Sv: OLjetrykkmålern "jager"
« Svar #1 på: Sø., 8,Oktober,2006,16,48 »
Oljetrykkmålern i min -94 XJ 4,0 har begynt å "jage" oppover. Den viser aldri for lite men jager mellom 3 og maks. Det kommer og går.
Motoren går normalt og oljemengden er korrekt. Merker overhodet ikke noe galt med motoren. Håper jo at saken løser seg med en ny giver men har noen av dere opplevd det samme? Lurer på hva dere da eventuelt gjorde med saken?  Mvh Odd Buhund


  Hei! Har akkurat det samme problemet med min 93 mod. men eg har kjørt med måleren slik 50000 km :) og har enda ikkje hatt problem. men har tenkt å bytte giver no.

mvh Alexander Åsnes

Utlogget Buhund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 132
Sv: OLjetrykkmålern "jager"
« Svar #2 på: Sø., 8,Oktober,2006,17,30 »
Ikke noe livet om å gjøre altså :-)
Mener å ha funnet givern nede ved oljefilteret, var "mistenkelig" lett å komme til. Har jeg funnet rett "dings" ?
XJ 4,7L stroker

Utlogget Amund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 70
Sv: OLjetrykkmålern "jager"
« Svar #3 på: Sø., 8,Oktober,2006,23,14 »
Jepp! Men dette høres ut som jordingsfeil i instrumentpanelet eller noe sånt? Tankmåler'n min er sånn... går plutselig helt nedi bånn, dobbelt så langt som til full tank... også er den tilbake til å vise nivået.

Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
Sv: OLjetrykkmålern "jager"
« Svar #4 på: Ma., 9,Oktober,2006,23,05 »
Om noen av dere løser dette blir jeg veldig glad om dere poster løsningen her, har samme problem på min ZJ, går i "peak" med en gang jeg trykker på gass-pedalen.  :o.
CJ7

Utlogget Buhund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 132
Sv: OLjetrykkmålern "jager"
« Svar #5 på: Lø.,28,Oktober,2006,19,34 »
Bytta giver i dag. Problem løst :-)
XJ 4,7L stroker

Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
Sv: OLjetrykkmålern "jager"
« Svar #6 på: Ti.,16,Januar,2007,23,22 »
Bytta giver i dag. Problem løst :-)



Samme her! ;D
CJ7