Skrevet av Emne: Kontigent?  (Lest 8358 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget wrangler

• Get a life!!
Sv: Kontigent?
« Svar #15 på: Ma.,15,Januar,2007,23,19 »
..Ser helt klart at det er problematisk å legge en sånn
liste ut på nettet, kanskje kan vi løse det på andre måter?
 Fks de som har endret adresse, etternavn etc kan jo bare gi beskjed
til sekretæriatet.

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #16 på: Ma.,15,Januar,2007,23,46 »
De siste reaksjonene understreker vel egentlig mitt poeng om skriftelig godkjenning fra hver enkelt. Men det ser ut som om slike lister faller i grus. Jeg har ikke personlig noe bruk for tilgang til en slik liste, men hadde ikke gjort meg noe spesielt å stått på en. forutsatt at klubben behandlet listene på en riktig måte og ikke solgte de til ikke relaterte firmaer som ønsker å sende reklame.

Men jeg ser helt klart klubben sitt behov for ett oppdatert adresseregister i forhold til kontroll på medlemsmassen, utsendelse av årskontigent og eventuelt klubb relatert materiale. Spørsmålet blir da, hvordan kan vi på en effektiv måte ajourholde medlemmenes adresse?

Hvordan er dette i følge lovverket da, er klubben PÅLAGT å holde ett oppdatert adresseregister over medlemsmassen??
Gjelder ikke det alle lag og foreninger også kanskje?
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Sverre

• 360 CID
    • Sverres garasje
« Svar #17 på: Ti.,16,Januar,2007,14,15 »
Har selv sittet som leder for en interesseorganisasjon i 6-7 år, og vet at det er mye jobb å holde adresselister oppdatert. På den ene siden bør det jo være i det enkelte medlem sin interesse å melde fra om adresseendring, men på den annen side har jo klubben også interesse av at giro for innbetaling av kontingent havner i postkassen til potensielle betalere.

Et problem for de som av ulike grunner ikke deltar på arrangement i regi av JCN kan kanskje være at man i løpet av året ikke merker så mye til at man faktisk er medlem. Dette er ikke ment som kritikk, men man blir jo ikke akkurat bombardert med post fra klubben. Kontingent og kalender er vel det jeg har fått i de 3 årene jeg har vært medlem. Poenget mitt er at man kanskje ikke merker så mye til det dersom man har glemt å melde adresseendring. Dersom klubben jevnlig hadde sendt ut informasjon, hatt et medlemsblad eller liknende hadde kanskje savnet vært større dersom det plutselig sluttet å komme slikt i postkassen. På den annen side koster det både mye innsats å produsere og masse porto å sende ut slikt, så det er slett ikke sikkert at det er mulig å gjennomføre i praksis.

Et annet alternativ kan kanskje være å opprette en epostliste og sende ut litt info (m/påminnelse om å melde fra ved adresseendring) noen ganger i året på den. Folk skifter jo selvfølgelig epostadresser enda oftere enn bostedsadresse, men langt fra alle skifter begge deler samtidig. I utgangspunktet burde det kanskje være nok med dette forumet for å spre informasjon, men det er sikkert flere som har epostadresse enn de som bruker dette forumet...

Jeg tror alle tiltak for å løse problemet vil kreve en del arbeid av de som har påtatt seg oppgaver i styret. Er det for lite folk i styret går det jo an å vurdere om man skal trekke inn flere hoder og delegere litt. Er fullstendig klar over at folk ikke står i kø for å påta seg oppgaver på frivillig basis, så de som innehar slike verv bør absolutt få visse fordeler / goder for jobben de gjør. I forbindelse med delegering / oppgavefordeling har jeg forøvrig personlig best erfaring med alltid å sette minst to personer på viktige oppgaver. Det blir lettere både å backe hverandre opp og å sparke hverandre i ræva om det trengs når man er mer enn en som er ansvarlig for å utføre en oppgave :)

Ble et langt innlegg dette her, og disse tankene er helt sikkert tenkt før, både av de som sitter i styret og andre i klubben, men en gang ekstra skader vel ikke...

Jeg fikk forresten en fin bunke med flyers i posten her om dagen. Flott tiltak å få laget disse! Jeg skal med glede dele dem ut og gjøre mitt for medlemsvervingen på den måten. Forøvrig kjempebra jobb med websidene / forumet også til de som drifter dette!
2004 WJ 2,7 CRD Overland
X-Jeeps: 98 TJ 2,5 (31") - 97 TJ 4,0 (33") - 99 XJ 2,5td (31") - 88 XJ 4,0 2dr (33") - 88 XJ 4,0 (31") - 00 XJ 2,5td (30") - 95 XJ 4,0 (31") - 95 XJ 2,5td (stock)

Utlogget Bernt S

• 304 CID
  • **
  • CJ5 og ZJ
« Svar #18 på: To.,18,Januar,2007,13,42 »
Halloien

Første innlegg her blir en etterlysning  ;D har du glemt meg Rudi  ::)
Ikke kommet noen kontigent enda til meg....må få betalt og få kalender så får eg og jentungene sloss om hvilker rom den skal henge på  ;D

Hilsen konsulenten for lys og spetakkel  :D

Utlogget Kate YJ

• 304 CID
  • **
« Svar #19 på: Fr.,19,Januar,2007,00,05 »
Sitat
Et problem for de som av ulike grunner ikke deltar på arrangement i regi av JCN kan kanskje være at man i løpet av året ikke merker så mye til at man faktisk er medlem. Dette er ikke ment som kritikk, men man blir jo ikke akkurat bombardert med post fra klubben. Kontingent og kalender er vel det jeg har fått i de 3 årene jeg har vært medlem.

Har en søster som er storfornøyd med å betale kontigent kun for å ha logoen vår klistret på Jeepen og kalenderen i garasjen... Men det er og litt av lokalkontaktenes ansvar at det skjer noe rundt i landet vårt, og ens eget ansvar å følge opp de aktiviter som JCN tilbyr. Hvis noen savner noen lokalkontakter eller litt action i sitt område, så oppfordrer jeg de til kanskje å vurdere seg selv som lokalkontakt :) Det trenger vi!
Ellers er JCN nettbasert, tror de fleste vil bruke tiden sin i garasjen eller på tur med Jeepen enn å slikke frimerker!
Sitat
I forbindelse med delegering / oppgavefordeling har jeg forøvrig personlig best erfaring med alltid å sette minst to personer på viktige oppgaver. Det blir lettere både å backe hverandre opp og å sparke hverandre i ræva om det trengs når man er mer enn en som er ansvarlig for å utføre en oppgave
Helt enig!
Sitat
Jeg vil f.eks IKKE ha en slik liste med mine privatadresser tilgjengelig for alle.  Det har noe med biler og deler og våpen og gamle ting forøvrig å gjøre.

Tror de få jentene i Jeep klubben er enig i det, har personlig både veldig gode og dessverre noen heller dårlige erfaringer her...

Sitat
Første innlegg her blir en etterlysning   har du glemt meg Rudi 
Ikke kommet noen kontigent enda til meg....må få betalt og få kalender så får eg og jentungene sloss om hvilker rom den skal henge på 
Velkommen Bernt! Ikke Rudi sin feil, vi venter alle i spenning på kontigent og ivrer etter å betale ;D
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #20 på: Fr.,19,Januar,2007,00,42 »
Hvis det mangler lokalkontakt for Vestfold, så kan godt jeg ta på meg den oppgaven.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Rudi

• 304 CID
  • **
  • Not prepared, still going
« Svar #21 på: Fr.,19,Januar,2007,12,48 »
Og husk... Alle klager som omhandler medlemskap... RUDI ER MANNEN Å SNAKKE MED.. ;D
Trodde vi var enig om at dette skulle være hemmelig... >:(
Men seriøst, har kommet en del innmeldinger og flyttemeldinger i det siste.
Eg flytter i helgen og etter å få kommet i ordentlig hus  ;D skal eg jobbe litt mer..
Er uansett for sent for denne giroomgangen.
Vi skal vel greie å ordne det etterhvert.
Men, ingen som har fått giro ennå. Ikkje bare deg Bernt!

MINNER OM AT KALENDEREN VARER UT JANUAR!

Fint bilde er det og, sikkert en god fotograf... ;)
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..

Utlogget simon

• Get a life!!
« Svar #22 på: Fr.,19,Januar,2007,15,14 »
MINNER OM AT KALENDEREN VARER UT JANUAR!

Jeg ser INGEN grunn til å skifte måned når du først har kommet til desember ??? Det er jo kalenderens høydepunkt. 
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Golden Eagle

• 401 CID
« Svar #23 på: Fr.,19,Januar,2007,15,22 »
Lokalkontaktene som denne diskusjonen etterhvert har kommet innom spiller helt klart en viktig rolle både hva gjelder aktivitet og som bistand til sentralstyret med å vite hvem som står for hva og befinner seg hvor.

Diskusjonen begynte med disse listene. For noen år siden lot vi alle lokalkontaktene få lister over "sine" medlemmer og gav dem i oppgave å kontakte/sjekke ut data på hver enkelt.
Da var vi adskillig færre enn i dag, men de av kontaktene som tok denne oppgaven seriøst fikk en grei oversikt over hvem de hadde som sine.

Jeg sitter nå som lokalkontakt selv og skulle gjerne visst mere om hvem som er medlemmer i mitt område. Da kunne jeg både laget en mailingliste og kartlagt hvilke ressurser laget rår over.
Vi kunne vurdert geografisk hvor vi naturlig burde arrangere møter osv.

Håper den databasen som nå lages har en sorteringsmulighet som muliggjør distribusjon av slike lister til oss som skal arbeide for medlemmene lokalt.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Turbo.TJ

• Gjest
« Svar #24 på: Fr.,19,Januar,2007,18,01 »
Supert at Tomas stiller frivelig som lokalkontakt. Kjempeflott at det stiller frivelige til disse oppgaver..3x3 HURRRA. ;D

Utlogget Kate YJ

• 304 CID
  • **
« Svar #25 på: Fr.,19,Januar,2007,21,42 »
Sitat
Hvis det mangler lokalkontakt for Vestfold, så kan godt jeg ta på meg den oppgaven
Kjempeflott Tomas, vi trenger absolutt ny lokalkontakt i Vestfold, denne avdelingen har lagt nede lenge. Send en mail med dine opplysninger til secretary@jeepclubnorway.no så tar vi det derfra!

Sitat
Jeg sitter nå som lokalkontakt selv og skulle gjerne visst mere om hvem som er medlemmer i mitt område. Da kunne jeg både laget en mailingliste og kartlagt hvilke ressurser laget rår over.
Vi kunne vurdert geografisk hvor vi naturlig burde arrangere møter osv.

Håper den databasen som nå lages har en sorteringsmulighet som muliggjør distribusjon av slike lister til oss som skal arbeide for medlemmene lokalt.
Dette er noe som står veldig høyt på prioriteringslisten vår. Rudi har lovet meg at vi skal få dette til etterhvert nå som giroene kommer ut og vi får inn innbetalingene, så skal vi sette oss ned og sortere postnr. Det er jo så mange regnværsdager i Bergen nå at det skulle la seg gjøre ::), men Rudi må få lov å komme seg i hus først! Helt enig at det er håpløst å være lokalkontakt uten å vite hvem som er medlemmer rundt deg, dette har vært et problem lenge, og sikkert bidratt til at noen lokalkontakter har gitt opp!

Ellers må jeg jo si at forumet her postivt kan være en god mulighet til at lokalkontaktene nå kan få markedsført seg og sine aktiviteter enda bedre og raskere enn før.  ;)
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget Golden Eagle

• 401 CID
« Svar #26 på: Fr.,19,Januar,2007,23,04 »
Ikke sant Kate,

hva med å tildele hvert lokallag et kapittel på forumet?
Da vil det være lettere enda å kanalisere slik informasjon.

Ser du blunker og jeg vil tilføye at jeg er meget positivt overrasket over utviklingen på dette forumet kontra andre fora jeg følger med på. Det er i det store og det hele kun konstruktive innlegg og alle har et ønske om å bidra til felles lære. Dette har ikke vært tilfelle på noen andre fora jeg har fulgt med på. Utviklingen viser at det nå var riktig å tilføre klubben et slikt medie.

Jeg håper likevel ikke at vår web-side som også i mange år var vår klubbavis tar sin død i konkurranse med forumet.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
Willys Jeep CJ-3A 1952

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #27 på: Lø.,20,Januar,2007,09,22 »
Sitat
Jeg håper likevel ikke at vår web-side som også i mange år var vår klubbavis tar sin død i konkurranse med forumet.

Vi jobber med å holde hjemmesiden flytende med stoff og utskiftninger. Men det kjente problemet er fortsatt til stede og det er at Tor, Petter, Knut, Tarje og meg klarer ikke å fylle på med nok stoff der til at det skjer noe nytt hver uke. Vi trenger fortsatt medlemmenes innlegg.

Men vi skal så absolutt ikke la hjemmesiden gli vekk!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

• Get a life!!
« Svar #28 på: Lø.,20,Januar,2007,13,47 »
Husk nå på at det går an å lage feeds til hjemmesiden der highlights fra forumet legges ut automatisk.   Jeg ville si at det vil bli en forbedring og ingen konkurranse.   Redaktørene velger ut spesielt gode tråder og merker dem ut, og smikksmakk så er det en ny, fin artikkel på hjemmesiden, alldeles uten merarbeid.

Sitat
eg er meget positivt overrasket over utviklingen på dette forumet kontra andre fora jeg følger med på.
  Ja, heldigvis.   Det er stor verdi i å ha innlogging, moderering  og godkjenning av deltagere.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Golden Eagle

• 401 CID
« Svar #29 på: Lø.,20,Januar,2007,18,48 »
Stein K.

Min uttalelse baserte jeg på at i vår iver etter å få ting raskt ut på nettet glemmer vi at innlegg som mest er godt lesestoff og ikke småprat og debatt gjør seg vel så bra på hjemmesida som på forumet.
Jeg har merket meg noen gode skriverier fra bla. Sten Morten som hadde vært topp reportasjestoff flyttet til hjemmesida.

Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
Willys Jeep CJ-3A 1952