Har selv sittet som leder for en interesseorganisasjon i 6-7 år, og vet at det er mye jobb å holde adresselister oppdatert. På den ene siden bør det jo være i det enkelte medlem sin interesse å melde fra om adresseendring, men på den annen side har jo klubben også interesse av at giro for innbetaling av kontingent havner i postkassen til potensielle betalere.
Et problem for de som av ulike grunner ikke deltar på arrangement i regi av JCN kan kanskje være at man i løpet av året ikke merker så mye til at man faktisk er medlem. Dette er ikke ment som kritikk, men man blir jo ikke akkurat bombardert med post fra klubben. Kontingent og kalender er vel det jeg har fått i de 3 årene jeg har vært medlem. Poenget mitt er at man kanskje ikke merker så mye til det dersom man har glemt å melde adresseendring. Dersom klubben jevnlig hadde sendt ut informasjon, hatt et medlemsblad eller liknende hadde kanskje savnet vært større dersom det plutselig sluttet å komme slikt i postkassen. På den annen side koster det både mye innsats å produsere og masse porto å sende ut slikt, så det er slett ikke sikkert at det er mulig å gjennomføre i praksis.
Et annet alternativ kan kanskje være å opprette en epostliste og sende ut litt info (m/påminnelse om å melde fra ved adresseendring) noen ganger i året på den. Folk skifter jo selvfølgelig epostadresser enda oftere enn bostedsadresse, men langt fra alle skifter begge deler samtidig. I utgangspunktet burde det kanskje være nok med dette forumet for å spre informasjon, men det er sikkert flere som har epostadresse enn de som bruker dette forumet...
Jeg tror alle tiltak for å løse problemet vil kreve en del arbeid av de som har påtatt seg oppgaver i styret. Er det for lite folk i styret går det jo an å vurdere om man skal trekke inn flere hoder og delegere litt. Er fullstendig klar over at folk ikke står i kø for å påta seg oppgaver på frivillig basis, så de som innehar slike verv bør absolutt få visse fordeler / goder for jobben de gjør. I forbindelse med delegering / oppgavefordeling har jeg forøvrig personlig best erfaring med alltid å sette minst to personer på viktige oppgaver. Det blir lettere både å backe hverandre opp og å sparke hverandre i ræva om det trengs når man er mer enn en som er ansvarlig for å utføre en oppgave

Ble et langt innlegg dette her, og disse tankene er helt sikkert tenkt før, både av de som sitter i styret og andre i klubben, men en gang ekstra skader vel ikke...
Jeg fikk forresten en fin bunke med flyers i posten her om dagen. Flott tiltak å få laget disse! Jeg skal med glede dele dem ut og gjøre mitt for medlemsvervingen på den måten. Forøvrig kjempebra jobb med websidene / forumet også til de som drifter dette!