Skrevet av Emne: Visning  (Lest 4707 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Visning
« på: Ti.,24,Februar,2009,20,31 »
Endelig bestilt time hos bt for godkjenning. Tidspunktet er onsdag 4/3 kl 1400.
Er litt nervøs nå, men regner med at det skal gå bra ::)

I den forbindelse lurer jeg på om det er noen med oppsettet 2,5" fjærløft, 2" bl og 33x12,5" som er godkjent og jeg kan få bruke som referanse på visningen??
Hadde satt veldig pris på det!!!! ;D

Takker
medl nr 797

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Visning
« Svar #1 på: Ti.,24,Februar,2009,20,34 »
Endelig bestilt time hos bt for godkjenning. Tidspunktet er onsdag 4/3 kl 1400.
Er litt nervøs nå, men regner med at det skal gå bra ::)

I den forbindelse lurer jeg på om det er noen med oppsettet 2,5" fjærløft, 2" bl og 33x12,5" som er godkjent og jeg kan få bruke som referanse på visningen??
Hadde satt veldig pris på det!!!! ;D

Takker

Hvor skal du vise? I drammen gadd dem ikke en gang å ta med papirene jeg hadde på referanse biler...

Har du TÜV papirer på felgene?

Ellers ønsker jeg deg lykke til! Får håpe det går bra.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Sv: Visning
« Svar #2 på: Ti.,24,Februar,2009,21,09 »
Ja, de kan være litt sære i drammen, så jeg skal til hønefoss. veit ikke om de gjør slike godkjenninger der, men han jeg snakka med på telefonen sa det skulle gå greit ::)

Vi får se!!
medl nr 797

Utlogget kRRistian

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
  • It`s a jeep thing, you wouldn`t understand
Sv: Visning
« Svar #3 på: On.,25,Februar,2009,00,56 »
Hold oss oppdatert!
Jeep Wrangler 4.0HO 33"x14.5" 15"LT M\T Baja Belt på 10"x15" M\T classic II felg. 3" Bodylift

Ønskes kjøpt:
min 10" Skjermbreddere
2.5" eller 2.0" OME suspension lift, helst med tuf papir (ikke et must).
Vinsj kapasitet over 3 tonn

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Visning
« Svar #4 på: On.,25,Februar,2009,08,20 »
Lykke til! Spent på dine vegne! Og som sagt, hold oss oppdatert.
88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Visning
« Svar #5 på: On.,25,Februar,2009,10,40 »
Interesant dette med godkjenning og innskriving i vognkort.
Det er vel mer interessant om det er noen som har noe teknisk dokumentasjon på hvorfor man skal få godkjent noe enn å henvise til noen andre som har kanskje har fått godkjent Jeepen uten dokumentasjon.
Og kan noen forkare meg hva et TUV papir gjør med en felg? Innpress er innpress uansett papir.
Gjøvik-klubben hadde møte i feb med representanter fra "tilsynet". de sa at ingen ting er umulig, men det bør kunne dokumenteres, evt lett sjekkes visuelt.
"Tilsynet" mente at JCN var tjent med å opprette et bibliotek med teknisk dokumentasjon som kunne benyttes av medlemmene.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Visning
« Svar #6 på: To.,26,Februar,2009,00,26 »
Men hva skal et slikt bibliotek inneholde?
De fleste ønsker større hjul og høyere bil? Etter innskjerping av dokumentasjon i 2007 er det vel i praksis kun TÜV eller annet akreditert som holder for de to forandringene. Og TÛV vil de jo ha som orginal og helst merket  med bilnr det gjelder og stemplet fra leverandør. Da er det vel liten vits i å ha slike papirer i et bibliotek?

Noe annet kan være dokumentasjonen  som Amcar gir fra seg, som kan hjelpe til å få godkjent annen motor eller andre akslinger. Dette er papirer man kan få fra Amcar, og da blir de spesifisert til din bil og skiltnr. Vil tro at de er hakket mer "virkningsfulle", da..

Det er vel liten forskjell fra felg til felg vil jeg tro, men poenget er at TÜV har testet med en spesiell felg og går god for økning av dekkstr med denne felgen. De går ikke god for samme endringen med annen felg ene og alene for at de ikke har fått betalt for det. For BT så handler dette kun om en ting, noen andre enn de skal ta ansvar for endringer...

I arbeidet med min bil har jeg opplevd at BT har tatt ansvar for en del ting og sett at dette er fornuftig selv om jeg ikke har gode papirer på endringen. Sånn burde det være alltid, de er jo tross alt utdannet nettop for å kunne vurdere slikt.. Bygge om til spiraler hadde jeg ikke turt å foreslå selv, om ikke mannen på BT hadde foreslått det. Men han gjorde det pga at han ser at en slik endring uansett ikke kan være negativ for bilen..


JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Visning
« Svar #7 på: To.,26,Februar,2009,08,44 »
Men hva skal et slikt bibliotek inneholde?
Det har jeg ikke noe fasitsvar på. Jeg tenkte dette kunne være noe å ta opp på årsmøtet.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Bård Nerdalen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 122
  • XJ 4L Aut, 4,5" Trail Master on 33"
    • Min garasje
Sv: Visning
« Svar #8 på: To.,26,Februar,2009,23,27 »
Hei, ser at Jan Erik viste for BT i Drammen, lurte bare på om de godkjennet uten å bry seg om pairene eller om de ikke villle godkjenne???.
Har planer om å få godkjent 33", 2"BD lift og 2" Shacle reverse kit alt uten TüV, så det kan jo bli en interessan runde.

Bård
Bård Nerdalen
98214028
JCM Medlem 351         / I  ,[____]            /__l_l_,\____\,___
YJ 4l aut 1994 (solgt)  I---YJ   -0III0-        l_---_XJ_l---[ ]llllll[ ]
M38A1 1952               ( )_) ( )_)--o-)_)     (  )_)    (  )_)--o-)_)
XJ 4l Aut 1995

Utlogget Espen YJ

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Sv: Visning
« Svar #9 på: Fr.,27,Februar,2009,10,43 »
Jeg fikk det samme oppsettet godkjent i drammen i oktober. Tingen er TÛV.
Et uventet problem var godkjennings papirer på at BL og fjærløft kunne brukes sammen(begge med TÛV). Jeg måtte bygge ut mine 6" skjermer, lage skvettlaper bak og sørge for at bremse slangene foran var lange nok. Det er mulig du må dreve om spidometeret. Anbefalinger fra amcar så de ikke på. Jeg brukte 1 år og måtte klage 2 ganger. Det er ikke lett men det er en god følelse når alt er godkjent.
JCN NR 810
94 YJ 4.0

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Sv: Visning
« Svar #10 på: Fr.,27,Februar,2009,21,52 »
Sitat
Jeg fikk det samme oppsettet godkjent i drammen i oktober. Tingen er TÛV.
Et uventet problem var godkjennings papirer på at BL og fjærløft kunne brukes sammen(begge med TÛV). Jeg måtte bygge ut mine 6" skjermer, lage skvettlaper bak og sørge for at bremse slangene foran var lange nok. Det er mulig du må dreve om spidometeret. Anbefalinger fra amcar så de ikke på. Jeg brukte 1 år og måtte klage 2 ganger. Det er ikke lett men det er en god følelse når alt er godkjent.

Har TUV papirer på fjærløftet og bl som går sammen, så det tror jeg skal gå glatt. Men på felgene har jeg kun dokumenter fra produsent og anbefaling fra amcar, så det er her jeg er litt spent :P. Har bygget ut skjermene etter vater metoden, så kosteskaft-testen er ikke noe problem, heller ikke utvekslingen.
Hva slags felger har du? papirer på dem?
medl nr 797

Utlogget kRRistian

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
  • It`s a jeep thing, you wouldn`t understand
Sv: Visning
« Svar #11 på: Fr.,27,Februar,2009,22,09 »
Sitat
Har bygget ut skjermene etter vater metoden, så kosteskaft-testen er ikke noe problem

Hvordan fungerer "vater metoden"?
Jeep Wrangler 4.0HO 33"x14.5" 15"LT M\T Baja Belt på 10"x15" M\T classic II felg. 3" Bodylift

Ønskes kjøpt:
min 10" Skjermbreddere
2.5" eller 2.0" OME suspension lift, helst med tuf papir (ikke et must).
Vinsj kapasitet over 3 tonn

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Visning
« Svar #12 på: Fr.,27,Februar,2009,23,29 »
Hei, ser at Jan Erik viste for BT i Drammen, lurte bare på om de godkjennet uten å bry seg om pairene eller om de ikke villle godkjenne???.
Har planer om å få godkjent 33", 2"BD lift og 2" Shacle reverse kit alt uten TüV, så det kan jo bli en interessan runde.

Bård

Det kan jeg garantere deg at ikke går i Drammen ihvertfall! Det som vil skje er at du får mangel lapp på alt sammen, så må du enten oppdrive Tüv papirer, eller bygge tilbake til originalt for å få bilen godkjent igjen.

Sitat
Har TUV papirer på fjærløftet og bl som går sammen, så det tror jeg skal gå glatt. Men på felgene har jeg kun dokumenter fra produsent og anbefaling fra amcar, så det er her jeg er litt spent Rekker tunge. Har bygget ut skjermene etter vater metoden, så kosteskaft-testen er ikke noe problem, heller ikke utvekslingen.
Hva slags felger har du? papirer på dem?

Det kan jo tenkes at dem ser på papirene fra produsent, men AmCar anbefalingen min så dem ikke på i det hele tatt. De mente det var irrelevant. Når det gjelder dreving av speedometer så ble det nevnt, men aldri sjekket. Jeg ble faktisk aldri spurt om jeg hadde gjort det heller (muligens fordi de ikke godkjente dekkene samma hva...). Det var jo forsåvidt bra dem ikke sjekket drevingen når jeg viste bilen igjen med originale hjul. Tror jeg "lå i" 80-90 i 50 sonen....
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Sv: Visning
« Svar #13 på: Lø.,28,Februar,2009,16,15 »
Sitat
Hvordan fungerer "vater metoden"?

Bruker vater å lodder opp fra ytterste del av dekket og opp til skjerm.
medl nr 797

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Sv: Visning
« Svar #14 på: On., 4,Mars,2009,11,57 »
Da får vi krysse fingrene og håpe på det beste ::)
medl nr 797