Skrevet av Emne: Aktivitet i Trøndelag  (Lest 5824 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Aktivitet i Trøndelag
« på: Ti.,10,Februar,2009,19,58 »
Litt interessert i å finne ut av miljøet i Trøndelag, så om de som er her inne og leser kan legge ut litt info om hvor mye de bruker forumet, hvor stor interessen for å dra igang treff/turer i nærmiljøet er, så hadde det vært fint å fått litt greie på det.
Er vi mange nok må vi jo klare å dra igang noe.
Geir Morten
Orkdal

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #1 på: Ti.,10,Februar,2009,20,25 »
Hei!
Litt fort om meg først, 77mod og bilintrisert siden da, Jeep har vært i bakhodet siden de små matchboxbilene, men den først kom på tunet nå først i høst. Har et Korandoprosjekt fra før bare. Gikk for en Tj 2000mod og hadde drømt mye om ombygginger før jeg kjøpte, nå for en par uker siden kjøpte jeg en til 96/97mod som er godkjent med heving 2"+3"BL og 35"x12,5"x15" dekk, planen er å bytte 2,5L med V8. Den første må vel selges igjen! Liker ikke å gjøre nødvendige ting med bilen, men det unødvendige,hehe. Holder til på Heimdal foresten. Forumet har jeg vel vært inne på så og si daglig de siste mnd og flere ganger om dagen også til tider foresten. Hadde vært litt stas med litt treff innimellom hær oppe også, selv om tiden ofte er knapp.

Arild Rabben
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget JeepCJ7-85

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #2 på: Ti.,10,Februar,2009,21,26 »
Hei Geir Morten!

Dette er en "tråd" vi har ventet lenge på  :).

Det er mange Jeeper i Trøndelag og vi burde i utgangspunktet ikke være dårligere enn noen av storbyene i sør og vest. I første halvdel av dette tusenårets første tiår var vi 6-8 noenlunde aktive medlemmer og hadde en del aktivitet, som f eks "årsmøte"/pizzakveld i januar, et par garasje-/kjøretreff i løpet av året, vårmønstring City Syd, egen stand på Hot August Nights osv. I 2002 fikk vi forespørsel av Nardo Bil om å stille på Camp Jeep og drive oppvisningskjøring med deres kunder som passasjerer. Kjempearrangement over to dager, og bra oppmøte.

Etter hvert ble vi "6-8 noenlunde aktive" særdeles opptatt på hjemmebane med småtasser og andre prosjekter/oppgaver, og aktiviteten døde litt ut.

Synes det høres fornuftig ut å blåse nytt liv!

Jeg frekventerer dette forumet daglig, og får med meg det som skjer! ...bare så synd det ikke er mer aktuelt stoff under Trøndelags-sia.
Mvh
Morten Kolstad
Jeep CJ7 Renegade -85
Willys PickUp -55 (Nedplukket)
Jeep Grand Cherokee WJ -01 3.1TD

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #3 på: To.,12,Februar,2009,18,28 »
Såg så vidt bilen din på onsdag Arild, da du var innom på Hurtigruta Carglass. Bare å stikke innom igjen om du får tid en dag.

Som ventet drukner ikke denne tråden i innlegg, men vi er da noen sjeler. Vet av to med YJ som jeg regner med stiller om det blir noe treff/tur/møte.

Morten, når kommer din ut av dvale igjen da?

Det jeg ser for meg er at vi en gang på våren møtes og tar en kjøretur med innlagt mat et eller annet sted, så får vi ta det litt derfra. Treff type kjøring i utmark etc har vi vel ikke nok midler eller folk til å gjøre så mye med så det enkleste der er vel å henge seg på eksisterende treff arr. av klubber rundt oss.
Listen vi kan legge oss på er f.eks, turer/cruising, bli med på det som amcar arrangerer og alt i den leia. Om noen skulle klare å hoste opp en ulendt skogsbilvei (som er lovlig med motorisert ferdsel) eller noe i den dur så er jo det også veldig interessant.
Jeg kan høre med Nardo Bil om de har noen planer for året og.
Som møtested for våre utflukter/turer kan vi godt møtes på Hurtigruta Carglass/Tiller om det passer seg sånn.
Uansett, dette er bare forslag om å prøve å få litt liv i leiren her. Satser på at vi klarer å dra igang noe når våren begynner å varme opp.

Når det gjelder kjøretreff type utmark så arrangeres det vintertreff på Ulsberg neste helg (Gærhølet). Var på det for to år siden og kan anbefales. Det er også kjøring i Vassfjellet samme helgen.
For min del så tror jeg ferden går til Ulsberg.
Geir Morten
Orkdal

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #4 på: Fr.,13,Februar,2009,07,46 »
Da treffes vi på Ulsberg til neste hælg iallefall ;D ;D

Var det du som jobbet på ettermidagen på hurtigruta cg da? Kollegan min som fikk skyss innom dær for å hente batteridrillbilen sin(Think).

Arild Rabben
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #5 på: Lø.,14,Februar,2009,16,21 »
Et tips er kansje å prøve å rekrutere nye medlemer hær i Trøndelag også, vi i Trondheim kan f.eks innvitere Jeepere som ikke er medlemmer også. Noen flyers på de travleste bensinstasjonene og hos f.eks Nardo bil, Hurtigruta Carglass, US autoparts, Amcar m.m.
Er kansje litt vanskelig å selge JCN uten at det blir orden på medlemskartotek, innbetalinger. Har enda ikke fått nå giro æ værtfaill!

Arild R
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #6 på: Sø.,15,Februar,2009,20,08 »
Sitat
Var det du som jobbet på ettermidagen på hurtigruta cg da? Kollegan min som fikk skyss innom dær for å hente batteridrillbilen sin(Think).

Stemmer det. Var inne i verkstedet da jeg så vidt så bilen din utenfor. Rakk ikke å hilse på.

Flyers er ingen dum ide nei, det og reklame. Og jeg tror at om vi som er medlemer gjør oss mere synlige mtp stands, turer og så enkelt som bare å stille oss opp en plass og skravle skit, så vil vi få oppmerksomhet og kanskje en og annen som tenker, "sånn og vil jeg ha"! Og gevinsten får vår del er jo det sosiale og tilhørlighet  :)

Ang giro og den slags så håper jeg dette blir ordnet opp i. Regner med at alle vil være med å bidra med den symbolske summen det koster å være medlem.
Geir Morten
Orkdal

Utlogget 99 WJ

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #7 på: Ti.,17,Februar,2009,09,30 »
Hei Trøndelag.
Fint tilltak. Har en gammel WJ og skulle gjerne truffet flere Jeepofile for en prat og sosiale sammenkomster.
Det bør være 8 høl det brenner i, i en bilmotor.

Utlogget arnemath

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #8 på: Ti.,17,Februar,2009,16,44 »
Hei.

Offroad Trøndelag har kjøring i Vassfjellet skisenter til helga. Fra 16 til 20 i skibakken.
Sendte innbydelse til  "trondheim@jeepclubnorway.no" i forje uke, men desverre ingen svar.
Se på hjemmesiden vår eller møt opp:-)

http://www.offroad-trondelag.com/index.htm/

Styremedlem Offroad Trøndelag
Arne Mathias Selberg
aselberg ( a ) online.no
92094233
Jeg kjører Jeep og vil møte andre jeeper;-)

« Siste redigering: Ti.,17,Februar,2009,16,46 av arnemath »

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #9 på: Ti.,17,Februar,2009,22,58 »
Sitat
Hei Trøndelag.
Fint tilltak. Har en gammel WJ og skulle gjerne truffet flere Jeepofile for en prat og sosiale sammenkomster.

Gammel eller ny spiller ingen rolle i denne klubben, så lenge du har Jeep har du alt på det rene  :)

Ang Vassfjellet setter vi stor pris på å bli informert om dette. Vi jobber med saken ang mailadr vår så derfor litt glissent med svar. Videre informasjon vil også bli tatt imot med stor takk, så når det kommer flere arg ORT står for så blir vi glade for innvitasjoner. Bare å poste de her på "Trøndelagtråden" om det er ønskelig.
Geir Morten
Orkdal

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #10 på: On.,25,Februar,2009,14,22 »
Vintertreffet til Gærhølet på Ulsberg ;D


Mye snø enkelte plasser gitt!



Ikke alt for tykk is på elva alltid heller!



Måtte låne ut litt luft til guttene, det hente seg det ble tappet litt mye.



On the edge!!!


AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #11 på: On.,25,Februar,2009,14,30 »
Noen flere!





Måtte posere ved "Kakken"s Hummer H1, den e steiktøff !



3 Stk Jeep i samme rute gitt, hvem er du med den røde YJ?,den var meget strøken den tror jeg!



Dette kunne blitt et meget meget meget vakkert bilde, men skulle rygget meg litt lengre ut på elvekanten, dær snøen var helt urørt!
Fint ble det uansett, er jo tross alt bare mobilen også!
 :) :) :)
Arild R


ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget JeepCJ7-85

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #12 på: On.,25,Februar,2009,19,32 »
Heisann!

Godt å se at det er Jeeper ute på Trønderske veier! Jeg for min del venter til saltet er borte, og håper å komme sterkere tilbake da.

Den røde YJ'en tipper jeg kommer fra Alvdal, tipper også at han kjørte i følge med en kvit CJ7 som også kommer fra Alvdal?!
Mvh
Morten Kolstad
Jeep CJ7 Renegade -85
Willys PickUp -55 (Nedplukket)
Jeep Grand Cherokee WJ -01 3.1TD

Utlogget jp7r

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 14
  • JP7R Rune Berg
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #13 på: On., 4,Mars,2009,01,10 »
Hei Morten ,får du fortsatt mail fra JCN ?
Kjempefint at det begynner å ta litt av i trøndelag regionen.Har en hvit 85 mod CJ7 som står på lagring og kjører til daglig Cherokee.
Var i Vassfjelet å kjørt men det var lite med jeeper å se der.
Er lokalkontakt men det har vært/er lite aktivitet i regi trøndelag og det har heller vært lite med oppmøte på de arr. som er blitt annonsert.
Ønsker kanskje innspill på å få laget ei gruppe for å dra lasset litt og GM på Hurtigruta car glass  har jo vært veldig positiv på å få satt igang med mere "action" i leiren.
Kan vi ikke sette av en kveld hvor vi kan møtes  (skjønner at ikke alle kan møte pga avstander ) over en kaffe/ burger/pizza og snakke om evt større aktivitet /treff/turer og prøv å få trøndelags regionen opp å gå igjen.Det finns plenty av ekspertise på mang av medlemene og dem deler gjerne sine erfaringer på sine biler.Vi er allerede godt igang med  noe her no i dette forumet så kom med innspill på hva vi synes bør gjøres!
Garasjetreff hos noen med kaffe og bilprat?
 
Rune Berg

CJ7 1985 4.0l HO
Cherokee Limited 1993 4.0l HO

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Sv: Aktivitet i Trøndelag
« Svar #14 på: On., 4,Mars,2009,21,31 »
Hei Rune!
Morten har fått orden på mailen, så den er adressert til meg nå. Jeg stiller meg til rådighet til å dra lasset som lokalkontakt nå, men med så få medlemmer som vi er så ser jeg for meg et samarbeid om den rollen

Ang kalenderer og betalingsinformasjon så har Birkelandjeep/Steffen sendt 15 stk eksemplarer retning Trondheim nå, og disse er ventet til Tiller i morgen.

Jeg foreslår at vi som kan, møtes på Hurtigruta Carglass på Tiller onsdag 11 mars kl 1900 for utdeling av kalender og "shitprat". Jeg kan stille med kaffe og husrom, og om ønskelig bestiller vi pizza.
Dette er bare et forslag, så gi tilbakemld om dette passer/ikke passer.
For de medlemmer som bor lengere unna så er dere velkommen til å komme med forslag om sted vi kan møtes/kjørefelt om det er ønskelig. Vi er alle mobile  :)

For de som ikke kan pga avstand ol, men som er bet medlemmer og ønsker kalender, gi tilbakemld så får vi prøvd å løse det på et vis.

Vi går snart en vår i møte, så håper vi kan delta på flere ting utover året. Amcartreff, Rena og kanskje Rendals-safari for å nevne noen. Men førstepri er å få dannet en gruppe med aktive medlemmer som kan møtes en gang iblant, så får vi ta det derfra.

Ring om det er noe noen lurer på 91323177

Geir Morten
Orkdal