Skrevet av Emne: Oljetrykksmåler.  (Lest 1593 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget mercean

• 258 CID
  • *
Oljetrykksmåler.
« på: To.,29,Januar,2009,13,54 »
 Hei... er ny utpå her, synes dette er et kjempefint forum da jeg har en 96 mod. Cherokee 2.5 TD.

Har problemer med oljetrykksmåleren, den jager opp og ned, slår seg av og kommer igjen. Tenkte å bytte giveren,
men sliter litt med å finne den. Noen gode tips ??

mercean

Utlogget jasswass

• 258 CID
  • *
Sv: Oljetrykksmåler.
« Svar #1 på: To.,29,Januar,2009,15,40 »
det er ikke slik at du faktisk har for lite olje da?... min oppførte seg slik. selv om peilepinnen sa det var greit, kom det bare fire og en halv liter av motoren da jeg tappet den...skal være to liter til (ja min lekker som ei sil...)

Utlogget mercean

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: To.,29,Januar,2009,18,27 »
Ikke noe problemer med oljen, skifter olje og filter regelmessig. Måleren kan være fin i flere dager, så fusker den igjen, men det varer ikke så lenge av gangen, alt annet virker normalt.

Utlogget sivrt

• 401 CID
« Svar #3 på: To.,29,Januar,2009,20,51 »
Du kan prøve å ta ut instrumentene og sjekke at alle ledningene sitter skikkelig på plass bak der. Har vært tilfeller der kablene har vært nokså løse i koblingene der bak og derfor har køddet litt med signalet fra eksempelvis oljetrykksmåleren.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Olav

• 258 CID
  • *
« Svar #4 på: Ma., 2,Februar,2009,14,28 »
Har litt av det samme eg og, men hvor er bryteren/ giveren. Er rimelig trangt på ene siden og siden eg humper rundt på krykker nå om dagen så er det ikke så lett å gi seg på de store jobbene.

Olav

Utlogget mercean

• 258 CID
  • *
« Svar #5 på: Ma., 2,Februar,2009,19,05 »
Har sjekket litt rundt, mener den skal være i nærheten av turboen.. bak på motoren. Er litt kaldt for mekking nå... venter på varmegradene :)