Skrevet av Emne: Kontigent/Medlemskap 2009  (Lest 6651 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Holmis

• 360 CID
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Sv: Kontigent/Medlemskap 2009
« Svar #30 på: Sø.,18,Januar,2009,02,25 »
ups.. svarte på innlegget til Oseberg ang offroad.no . Ble visst sitert feil innlegg...
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #31 på: Sø.,18,Januar,2009,04,45 »
Jeg er enig med Tarje i, at, om det er en som har en konkret løsning som han/hun mener fungerer, OG, som kan avse tid til å få dette kontigentbetalingsproblemet på rett spor, noe det helt sikkert er, da jeg ikke tror at alle Jeepeiere i klubben er mekanikere, men at der faktisk finnes noen som behersker både pc og faktureringsprogram bedre enn de fleste. meld deg/dere til en av oss i styret. For at en klubb skal fungere optimalt må der være flere enn tre fire ildsjeler som står på med alle oppgaver. Da blir de utbrent!! Jeg snakker av erfaring(fra verv andre steder). Om ting ikke fungerer er det selvsagt viktig at det blir opplyst. Like viktig er det at vedkommende som har et verv som av forskjellig grunn han/hun ikke klarer lengre gir beskjed, så tidlig som mulig, slik at det er mulig å finne andre egnede kanidater. Og, med så mange medlemmer som JCN har må det være mulig å finne en eller flere som innehar tid og kunnskap til å fylle oppgavene. Så oppfordringen er, til dere, oppegående og våkne medlemmer som sitter på gjerdet og har gode idèer og løsninger: Ikke sitt der og brenn inne med dem!
« Siste redigering: Sø.,18,Januar,2009,04,53 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Oseberg

• 360 CID
« Svar #32 på: Sø.,18,Januar,2009,05,10 »
Vel, her er det mye meninger om en lite problem...

Dette er en liten klubb, med stor spredning på medlemmer. Nettopp derfor bør klubben finne seg et rimelig automatisk system.
Knyttet opp mot innlogg på forum og hvor man ved eget valg krysser av for giro eller mobil belastning er enkelt(før det på kona si mobil :) ).F. eks. nettbanken min ber meg bekrefte adresse opplysninger ca 2 ggr. året og har du ikke endret noe er det bare å merke av OK. (NAXJA har vel noe lignende). Om tele innkreving koster noe, så ikke bekymre dere for det, der er % av mnd. trekk på mobil regning og det er ikke mange kronene.,

Min siste kommentar er at det er lang erfaring i hvordan medlemskapsavgifter ikke kommer inn og innkreving svikter. JCN er vel akkurat der nå, høres det ut som, så hvorfor ikke finne noe som fanger opp kanskje 90 % av medlemmene gjennom nettstedet og rett og slett være tilfreds med det?

Case closed  ::)?

TJ 4,0L 2001 Sahara

Turbo.TJ

• Gjest
« Svar #33 på: Sø.,18,Januar,2009,10,39 »
Meningene er mange og forslagene til endringer er der, men jeg er HELT sikker på at den som driver medlemslisten leser alle inlegg, og ingen komentar fra det holdet. :(  Det refereres til "styret" hele tiden og vi blir gjort til syndebukker alle sammen, men det er greit, jeg har rygg å bære det på for alle i styret. ;) Mange ting kunne selvsagt vert gjort annerledes og TRO meg det har vert mang en vis mann og lekset opp om hvordan ting BØR gjøres, men som altid er det alltid de som skriker høyest som sist ønsker å bidra. >:(
Og jeg registerer at når en tråd som dette kommer opp er det ofte de samme som kommer på banen igjen og igjen.
Men ingenting er så galt at det ikke er godt for noe. Sånne inlegg styrker ofte kampviljen hos folk og det hender da at det dukker opp en "ildsjel" som tilbyr sin hjelp til felleskapet, men det er som oftest nye, og ikke de som roper høyest.
Og noe slikt har jeg opplevd i dag. :)
Så nå håper jeg at denne tråden ender har til ettertanke for de som roper høyest.
Tarje. formann.

Utlogget pain

• 258 CID
  • *
  • 2.5" heving + 31"x10.5" dekk. kommer langt med det
« Svar #34 på: Ma.,19,Januar,2009,22,11 »
selv om denne tråden nå skulle vært død (noe jeg åper den forblir etter dette) så er det jo en ting vi kan gjøre for og komme noe på vei.. vi kan ha en avstemning på om vi skal beholde oversikten over medlems registeret og faktureringen til medlemene i klubben, med den konsekvens av at en sånn tråd som dette vill dukke opp med jevne mellomrom, eller om vi skal sette det bort til et innleid firma og fordele den regningen på medlemene med ett litt høyere medlemskontigent med den konsekvens at det blir løpende oppdatert og vedlikeholdt og alle som skal ha får regningen sin og et medlemskort.

Sitat
Så nå håper jeg at denne tråden ender har til ettertanke for de som roper høyest.

beklager at jeg ikke ga meg men jeg så ikke denne tråden før nå og jeg savner en faktura og et medlemsnr..
Himmelen er eneste begrensning, resten handler bare om sporvalg...

Turbo.TJ

• Gjest
« Svar #35 på: Ma.,19,Januar,2009,23,27 »
Du er unskjyldt "pain" ;) jeg skal se om ikke vi kan få en forandring på dette. Hvordan ting skal bli gjort skal vi finne ut av. Dette rotet har blitt til over år, så jeg regner ikke med en revulusjon over natten, men bedre enn best skal det bli. :D

Utlogget bas

• 304 CID
  • **
« Svar #36 på: To.,22,Januar,2009,22,52 »
Jeg påtar meg gjerne å drive et slikt medlemsregister, og annet arbeid for klubben. Jeg er vel ikke den som dere ser på treff, da jeg tilhører gruppen som har Jeep YJ som bruksbil, og er utrolig fornøyd med det. Men jeg har hatt stor glede av forumet og den hjelp som jeg får der, så hvis det er interesse for de som sitter i styret, bes de ta kontakt med meg.
Har mye erfaring fra andre lokale og nasjonale klubber. Alt fra golfklubb til radiostyrte biler.. :)

Bernt Are Sætre
Kongsvinger
bernt10@online.no
`93 Jeep Grand Cherokee 5.2 ltd.
  Medlem nr 826