Skrevet av Emne: Kontigent/Medlemskap 2009  (Lest 6673 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Turbo.TJ

• Gjest
Sv: Kontigent/Medlemskap 2009
« Svar #15 på: To.,15,Januar,2009,23,11 »
Jeg registrerer at det er mange meninger om hvordan en slik ting som medlemmsliste bør fungere og oppfølges.
Og dette er utrolig viktig intektskilde for klubben,ja faktisk den eneste per dags dato.
Så det varmer å høre at det er så mange som engasjerer seg i denne debatten.
Det er sikkert en av dere som kan gjøre en strålende jobb her og overta denne oppgaven.
Den som har dette vervet ønsker å fratre. Så her er det fritt fram for en "ildsjel".
Ta gjerne kontakt med oss i styret så får vi en ordning på dette. Venter i spenning.

Utlogget overland

• 360 CID
  • Shit in - shit out
« Svar #16 på: Fr.,16,Januar,2009,11,32 »
Eller outsource hele greia?  Medlemskapet i en annen forening blir ordnet av banken.  De får elektroniske medlemslister på et gitt format.  Banken sender da ut giro til alle på lista (med medlemskort!!), registerer innbetalingene og oppdaterer liste over betalte medlemmer.  Alt til en grei pris.  Kunne sikkert gi samme eller bedre inntekt til JCN.  Ikke akkurat rakettvitenskap dette nei.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Jeep

• 401 CID
« Svar #17 på: Fr.,16,Januar,2009,13,12 »
Outsource?
Hvis ikke en person av klubbens ca 250 medlemmer kan påta seg å drifte medlemsregistret på en anstendig måte vil jeg påstå at det står dårlig til med viljen til å bidra.
Snart er det årsmøte og valg. Kanskje ingen vil bli formann og kasserer heller. Hva gjør vi da? Outsourcer hele klubben?
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget overland

• 360 CID
  • Shit in - shit out
« Svar #18 på: Fr.,16,Januar,2009,14,01 »
Nå er det vel sånn at medlemsregisteret ikke "har vært driftet på en anstendig måte".  Det har ødelagt for JCN ved tap av medlemmer og herav inntekter (og kanskje anseelse).  Siden dette er eneste inntektskilde  så burde man i alle fall sikre seg at dette fungerer.  De fleste bilklubber sliter med frivillig innsats.  De frivillige kommer ofte i konflikt mellom verv og garasjen. Står "gullet" i garasjen og har det vondt, så må man jo ned og trøste litt, tiden går og så er det vår.  Velkjent problem, ingen vond vilje!
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #19 på: Fr.,16,Januar,2009,17,51 »
Jeg har ikke fått noen kalendere å gi ut  ???
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Nico

• 360 CID
« Svar #20 på: Fr.,16,Januar,2009,21,13 »
Må jo bare le av hele greia  ;D ;D ;D
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget Oseberg

• 360 CID
« Svar #21 på: Lø.,17,Januar,2009,17,31 »
Hvorfor ikke gjøre som på offroad.no ved å la den enkelte bekrefte belastning på mobilregning hver mnd med ca. 15 kr.(foreslår 30.- her så dekker det evt. omkost. med slikt system ?)  Systemet er automatisk på et hvis for medlem og klubb. Medlem må selv stoppe trekket på regningen ved å sende en sms med melding "stopp" til gitt nummer. enkelt om du spør meg.

Noen burde kontakte offroad.no og høre om deres erfaringer.
Vedr. kalender, er dette noe trykkeriet fixer bare noen sender dem liste på medlemmer. Kan da ikke være store jobben.

« Siste redigering: Lø.,17,Januar,2009,17,34 av Oseberg »
TJ 4,0L 2001 Sahara

renegade

• Gjest
« Svar #22 på: Lø.,17,Januar,2009,20,37 »
Jeg har ingen mening om hvordan dette blir eller har blitt håndtert, men da jeg logget inn på et annet norskt motorforum (for de av oss som er lidenskaplig opptatt av noen bestemte italienske motorsykler), så ble jeg møtt med et skjermbilde som ba meg sjekke mine medlemsopplysninger.  Skjermbildet listet så opp registrert navn, adresse, email, tlf osv, osv.  I tillegg, om jeg hadde betalt kontingenten og om jeg ønsket å avvikle medlemskapet.

Jeg er klar over at vi har en del medlemmer som ikke er så aktive på 'nettet, men det er kanskje noe som en kan tenke på for de som er det ?

Utlogget kjetil

• 360 CID
« Svar #23 på: Lø.,17,Januar,2009,22,00 »
Når jeg overtok medlemsregisteret var dette medlemsregisteret i xl format.   Jeg tok jobben og puttet  alle navnene inni et mamut program som tok seg av alt dette på en enkel måte, jeg sjekket opp hver enkelt medlem med adresser og tlf nummere/email adresse. (den gang 580 medlemmer)  Programmet spydde da ut ferdige giroer med all info.  Hva har skjedd etter at jeg gav det fra meg ??

Men jeg veit at dette er en meget stor jobb å holde dette oppdatert, det krever sin mann.

Jeg vet at det er mye lettere å bare sende ut en mail til alle, men det gjør usikkerehten meget stor, fordi enkelte bytter email adresse ofte. Tror de fleste hadde satt pris på å få en giro i posten som før.

Men igjen det krever masse forarbeid før man sender ut giroene.
Den som har denne jobben for klubben er jo ansvarlig for inntektskilden til klubben.
Kanskje denne personen bør på en måte belønnes, slik at jobben blir gjort ordentlig.

Medlemsregisteret er jo meget viktig for en klubb, det for å holde en hvis kontroll over hvor stor klubben egentlig er.

Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Golden Eagle

• 401 CID
« Svar #24 på: Lø.,17,Januar,2009,22,30 »
Ikke sikkert du er klar over det Kjetil, men du er jo ikke medlem lenger du.
I lista mangler mange sentrale navn i miljøet. Folk som jeg med sikkerhet vet ikke har ønsket å melde seg ut, men som ikke klubben har nådd fram til.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget kjetil

• 360 CID
« Svar #25 på: Lø.,17,Januar,2009,22,41 »
Ikke sikkert du er klar over det Kjetil, men du er jo ikke medlem lenger du.
I lista mangler mange sentrale navn i miljøet. Folk som jeg med sikkerhet vet ikke har ønsket å melde seg ut, men som ikke klubben har nådd fram til.

Nei det kan godt hende  ::) fikk ikke noe giro eller mail ifjor når jeg tenker meg om...
Hmm jeg har jo ikke byttet mail adresse på mange år, har ei heller forandret adresse, ei heller tlf nummer.
Har rett å slett ikke tenkt på å mase om det heller.
Men ok her er jeg å jeg har heller ikke motatt noe mail eller lingende ang medlemskap.
« Siste redigering: Lø.,17,Januar,2009,22,46 av kjetil »
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #26 på: Lø.,17,Januar,2009,22,58 »
Hvorfor ikke gjøre som på offroad.no ved å la den enkelte bekrefte belastning på mobilregning hver mnd

Hva med de av oss som ikke har mobil da?
Er en del som kun har jobb mobil.
WJ TD 1999 - Original
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #27 på: Lø.,17,Januar,2009,23,00 »

Jeg er klar over at vi har en del medlemmer som ikke er så aktive på 'nettet, men det er kanskje noe som en kan tenke på for de som er det ?

En annen ting man også bør være klar over er at vi har sinnsykt mange medlemmer på forumet som ikke er medlem i klubben.

Prøvde å registrere meg på jeepclubsweeden sin side men der kreves det at du er registrert medlem i klubben.
WJ TD 1999 - Original
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN

Utlogget Holmis

• 360 CID
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
« Svar #28 på: Lø.,17,Januar,2009,23,09 »
Hvorfor ikke gjøre som på offroad.no ved å la den enkelte bekrefte belastning på mobilregning hver mnd

Dette systemet krever nok at man har et visst antall medlemmer før det er butikk...  De vet å ta seg betalt teleoperatørene, og det MYE ..
Tror nok det beste er å rote frem 2-3 år gamle lister, vaske/oppdatere disse mot dagens liste. Deretter er det nok mye detektivjobb å oppdatere resten, men ingen umulighet.

Vi må på en eller annen måte få huket tak i de som har falt ut......
« Siste redigering: Sø.,18,Januar,2009,02,36 av Holmis »
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

renegade

• Gjest
« Svar #29 på: Sø.,18,Januar,2009,00,36 »

En annen ting man også bør være klar over er at vi har sinnsykt mange medlemmer på forumet som ikke er medlem i klubben.

Prøvde å registrere meg på jeepclubsweeden sin side men der kreves det at du er registrert medlem i klubben.

Dette systemet krever nok at man har et visst antall medlemmer før det er butikk...  De vet å ta seg betalt teleoperatørene, og det MYE ..
Tror nok det beste er å rote frem 2-3 år gamle lister, vaske/oppdatere disse mot dagens liste. Deretter er det nok mye detektivjobb å oppdatere resten, men ingen umulighet.

Vi må på en eller annen måte få huket tak i de som har falt ut......

Ehhh, det skjønte jeg ikke... ?
På det forumet jeg refererte til, så kom det opp et skjermbilde når jeg logget meg på *forumet*.
Har ingenting med teleoperatørene å gjøre.

Det funker antageligvis slik at en legger inn en sjekk når en logger seg på, typisk 1.e gang når en etablerer seg som ny bruker på forumet.

Så drar en opp det samme skjermbildet kanskje 1 gang pr. år for å få medlemmene som er aktive på forumet til å oppdatere / endre kontaktinfo.
Jeg antar at det blir satt et flagg i systemet etter at jeg trykket på "ok" knappen, slik at ikke det skjermbildet kommer opp før noen i styre & stell bestemmer at det er på tide med en ny sjekk av kontaktinfo.

På den måten får en medlemmene selv til å oppdatere kontaktinfo, hvilket bør gjøre det enkelt å sende ut giroene + kalendrene (om ønskelig).

Jeg kan ta å sende en mail til han som driver det andre forumet & sjekke hvordan den løsninen er laget / håndtert.