Skrevet av Emne: Jegergarasjen  (Lest 11103 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Jegergarasjen
« Svar #15 på: Sø.,11,Januar,2009,22,06 »
Og handleturen til Moane gikk bra? Ble noen dingser tipper jeg.
Et helt lass med deler, pakninger, simringer,låseblikk, eksosanlegg, maling, rep.sett til dynamo og starter,oljeslanger, bensinslanger tenningsdeler ++++++
kr. 2.800,-  Det er omtrent det samme som du betaler for et sett bremseklosser til en vanlig bil !
Utrolig billig, og de var greie å ha med å gjøre, kan virkelig anbefales  :)

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Jegergarasjen
« Svar #16 på: Ma.,12,Januar,2009,17,18 »
Hørt at de er trivelige folk. Skal ta meg en tur i løp av våren!
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Jegergarasjen
« Svar #17 på: Ma.,12,Januar,2009,18,00 »
Og handleturen til Moane gikk bra? Ble noen dingser tipper jeg.
Et helt lass med deler, pakninger, simringer,låseblikk, eksosanlegg, maling, rep.sett til dynamo og starter,oljeslanger, bensinslanger tenningsdeler ++++++
kr. 2.800,-  Det er omtrent det samme som du betaler for et sett bremseklosser til en vanlig bil !
Utrolig billig, og de var greie å ha med å gjøre, kan virkelig anbefales  :)
Hadde akkurat samme opplevelsen da jeg hentet deler til gamle Blåmann for noen år siden.
Bar ut deler i bilen og kunne ikke skjønne sluttsummen!
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Jegergarasjen
« Svar #18 på: Ma.,12,Januar,2009,20,47 »
Samme erfaring her, og for en service!
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Jegergarasjen
« Svar #19 på: Ma.,12,Januar,2009,22,26 »
Veldig artig tråd å følge med på.
Men for oss som ikke forstår seg så veldig godt på grønt.

Hva slags modell er det egentlig??
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Jegergarasjen
« Svar #20 på: Ti.,13,Januar,2009,23,20 »
Jeg kan ikke så mye om grønt jeg heller og det ligger vel noen tråder her på forumet som omhandler temaet. Men kortversjonen er vel at disse bilene er resultat fra Marshalhjelpen etter krigen og fungerte som hovedkjøretøy for forsvaret frem til de ble erstattet av Volvo Felt (Valp). En periode ble bilene solgt til utenlanske oppkjøpere fordi det ikke var betalt avgift på de i Norge og det var derfor veldig dyrt å registrere de etter at man hadde kjøpt de fra forsvaret. Dette ble endret på 70 tallet en gang og på begynnelsen av 80 tallet ble det innført en ordning med at folk med tilknyttning til HV kunne kjøpe Jeep av forsvaret for en symbolsk sum mot å holde den i orginal stand og kjørbar. Min bil ble kjøpt av forsvaret av en tidligere kolega av meg, og den bærer preg av å være veldig godt vedlikeholdt. Jeg vet ikke sikkert hvilken modell min er men det står 45 i papirene som førstegangsreg. Chassi\nummer idikerer at dte ern Willys (de ble jo også produsert av Ford) men det står Ford på mange av delene. Årsaken til det er val at forsvaret har blandet litt deler når de har hatt bilene inne på 5.linjes vedlikehold. Uansett så er det en kul bil, og har man interesse for Jeep så må man etter min mening før eller siden ha en kriger.

renegade

  • Gjest
Sv: Jegergarasjen
« Svar #21 på: On.,14,Januar,2009,00,14 »

Jeg kan ikke så mye om grønt jeg heller og det ligger vel noen tråder her på forumet som omhandler temaet. Men kortversjonen er vel at disse bilene er resultat fra Marshalhjelpen etter krigen og fungerte som hovedkjøretøy for forsvaret frem til de ble erstattet av Volvo Felt (Valp). En periode ble bilene solgt til utenlanske oppkjøpere fordi det ikke var betalt avgift på de i Norge og det var derfor veldig dyrt å registrere de etter at man hadde kjøpt de fra forsvaret. Dette ble endret på 70 tallet en gang og på begynnelsen av 80 tallet ble det innført en ordning med at folk med tilknyttning til HV kunne kjøpe Jeep av forsvaret for en symbolsk sum mot å holde den i orginal stand og kjørbar. Min bil ble kjøpt av forsvaret av en tidligere kolega av meg, og den bærer preg av å være veldig godt vedlikeholdt. Jeg vet ikke sikkert hvilken modell min er men det står 45 i papirene som førstegangsreg. Chassi\nummer idikerer at dte ern Willys (de ble jo også produsert av Ford) men det står Ford på mange av delene. Årsaken til det er val at forsvaret har blandet litt deler når de har hatt bilene inne på 5.linjes vedlikehold. Uansett så er det en kul bil, og har man interesse for Jeep så må man etter min mening før eller siden ha en kriger.

Jeg kan heller ikke mye om kriger, men var det ikke slik at Ford bygde med rundt rør som tverrbjelke foran, mens Willys brukte en firkantprofil (eller omvendt ?).

Uansett, du er inne på noe der når det gjelder innholdet i samlingen...
(Sa han med 6 biler og enkel garasje...)

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Jegergarasjen
« Svar #22 på: On.,14,Januar,2009,08,29 »
har man interesse for Jeep så må man etter min mening før eller siden ha en kriger.

Amen.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Jegergarasjen
« Svar #23 på: On.,14,Januar,2009,09,24 »
......., men var det ikke slik at Ford bygde med rundt rør som tverrbjelke foran, mens Willys brukte en firkantprofil (eller omvendt ?).

Ja omvendt :)
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Jegergarasjen
« Svar #24 på: To.,22,Januar,2009,22,59 »
Da er motor levert til sandblåser'n.

Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Jegergarasjen
« Svar #25 på: Fr.,23,Januar,2009,14,27 »
Sandblåsing av motor, den var litt ny for meg... Er det vanlig da??
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Jegergarasjen
« Svar #26 på: Fr.,23,Januar,2009,15,00 »
Ja sandblåsing av motor gir jo begrepet "nyovermalt" en dypere mening, motoren er helt strøken innvendig, men alle pakninger er tørket opp og lekker. Så her blir det ompakking av motor, propping av alle hull før sandblåsing, og sinkgrunning før det hele toppes med et nydelig strøk oliven.

Utlogget G503

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 272
    • jeepfabrikken
Sv: Jegergarasjen
« Svar #27 på: Sø.,25,Januar,2009,09,21 »
Har du funnet ut av det med rollerne?
Link til Hmkforumet
JCN 130
00 WJ 3.1
97 TJ 2.5
94 YJ 4.0
83 CJ-7 Laredo
79 CJ-7 304 Renegade
46 CJ-2A column shift
42-45 GPW`s
41-45 MB`s

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Jegergarasjen
« Svar #28 på: Sø.,25,Januar,2009,16,14 »
Nei, Frank skulle måle for meg på en rulle han hadde liggende. Jeg har ikke hatt ute clutchakslen eller hovedakselen så hvordan en sånn rulle skulle komme seg ut og hvordan den etterpå skulle komme seg ut av girkassa er ikke lett å forstå.

Utlogget G503

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 272
    • jeepfabrikken
Sv: Jegergarasjen
« Svar #29 på: Ma.,26,Januar,2009,10,25 »
G503 = Frank......og ja Frank har målt 8) Sjekk svar på HMKFORUM

Lengde: 13.1 mm (veldig nær 1/2")

Diameter:4.8 mm (3/16")
JCN 130
00 WJ 3.1
97 TJ 2.5
94 YJ 4.0
83 CJ-7 Laredo
79 CJ-7 304 Renegade
46 CJ-2A column shift
42-45 GPW`s
41-45 MB`s