Hjalp fælt det gett.....

- det virker ihvertfall sånn etter en liten prøvetur.
(Det har tatt litt tid, men var nødt til å avslutte noe snekkerprosjekter mens været var sånn nogenlunde, og deretter få rydda plass i verkstedet.)
Da jeg fikk tappet av den gamle olja skjønte jeg jo at det var på tide å få på noe nytt. Har ikke reagert på dette de gangene jeg har sjekket peilepinnen, men når den ble tappet på ei kanne av klar plast ble det tydelig. Fargen minner vel mest om kaffe - i sterk kontrast til den nye som er klar og rød.
Fant vel egentlig ikke noe skummelt i filteret eller i bunnpanna bortsett fra litt fint spon som magneten hadde fanget.
Vil tro at jeg fikk ut 4 - 5 liter ved å ta av bunnpanna. Altså ikke halvparten engang. Tok jobben med å kjøre ut resten av den gamle ved å slippe ut i oljekjølern etter oppstart til det kom ny klar olje. (Det sitter en liten ekstern oljekjøler foran radiator'n på bilen min, så det var relativt enkelt å tappe av resten her.)
Har en liten mistanke til at nivået kan ha vært litt lavt. Har ihvertfall fyllt på mer enn jeg har tappet av. Er vel sannsynligvis dette som var årsaken... eller?
Var uansett godt å få gjort unna jobben.