Hei!
Ny her på sidene! 
1. Noen som driver med overhaling, har overhalte topper, eller vet hvor jeg kan få tak i dette?
2. Tar gjerne imot tips om tikking i ventilene, har lett på forumet, men det sto ikke veldig mye om problemet!
3. Bilen bruker litt mye fuel, noen tips?
4. Trenger servo/snekke også, hvis ikke denne kan overhales?
Har en TJ 1998, 2.5!
Veldig bra forum!
1: Se andre svar.
2: Sikker på at det er ventilene ? Jeg ville sett nøye på boltene som holder eksosmanifolden, spesielt den innerste mot torpedoen... Hvis alle boltene er på plass, og ingen roterer i hullene, ville jeg ha byttet olje. Det er hydrauliske løftere på denne, og en eller fler av disse kan ha gått. Hvis du ikke nylig har byttet olje, så ville jeg forsøkt det først. Hvis den fortsatt tikker, så er det ikke utenkelig at det er en løfter som er gått. Jeg ville først ha sjekket boltene til eksosmanifolden. Kan også være skjørtebank, men jeg tror det er mest utbredt på 4 liter'n.
3: Tja, hvis du kjører mye småkjøring, så er det ikke så langt unna, min bruker vel en 1,5 på småkjøring tipper jeg. Hvor langt har den gått ? Du har tydligvis ingen "check engine" lys, så sånn sett så er det jo ok. Men O2 sensorene kan allikevel være litt på tur. Det billigste er Biltema, men har vel hørt noen rykter om at de ikke virker så godt, noen som kan bekrefte dette ? Du får kjøpt disse mange steder på nettet, koster vel rundt $ 70 stykket. Skiftet plugger og fordelerlokk i det siste ? Hva med luftfilteret ?
4: Snekka kan nok overhales, men har du forsøkt å stramme den litt ? Ta av plastplata oppå fangeren, da vil du se en umbrakoskrue + en mutter. Hold igjen med en umbrako nøkkel, løsne mutteren og se om du kan vri umbrakoskruen. Hvor mye ? Tja, ikke mer enn en 1/4 omdreining pr. gang. Skru til mutteren og ta en test tur. Du kan stramme helt til du kjenner at den blir tung på rattet og ikke selvoppretter etter en sving. Da går du tillbake en kvart omdreining eller så og tar en test tur. Er den ok på styringen nå, så er det det beste du kan få ut av den snekka. Kan hende umbrakoen er i ", bare så du er klar over det...