Skrevet av Emne: Dempere for økt komfort  (Lest 3015 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sandviper

• 401 CID
Dempere for økt komfort
« på: To., 9,Oktober,2008,10,06 »
Jeg skal bytte ("GTI") Procomp ES3000 demperene som står på bilen nå. Ønsker noen som er mykere. Hvilke dempere er det beste valget, procomp mx6, Bilstein eller andre? Må fungere med 4" heving.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

• 401 CID
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Dempere for økt komfort
« Svar #1 på: To., 9,Oktober,2008,12,11 »
Jeg kjøpte Bilstein til Scrambleren. Larry i Mad4WD ga meg egentlig ikke noe annet valg. Det var disse jeg skulle ha sa han. Blir nok en stund til jeg kan gi noe tilbakemelding på hvordan de funker desverre.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

renegade

• Gjest
« Svar #2 på: To., 9,Oktober,2008,22,36 »
Jeg skal bytte ("GTI") Procomp ES3000 demperene som står på bilen nå. Ønsker noen som er mykere. Hvilke dempere er det beste valget, procomp mx6, Bilstein eller andre? Må fungere med 4" heving.

Jeg har MX6 på TJ'en min.  Har satt de på det mykeste, og det funker helt utmerket på veien.
Har forsøkt med litt forskjelig innstilling på de, og er litt overasket over hvor merkbart bare 1-2 knepp faktisk var.
Så ja, jeg er i hvertfall godt fornøyd med mine MX6 dempere.

På CJ'en har jeg de 3000 demperne (tror jeg), og den er stiv som !##!!, men en del av det er nok bladfjærene.
Dog, jeg tror nok den ville vært langt bedre med noen andre dempere, de gassdemperene oppfatter jeg til å være veldig harde / stive.  Jeg har nemelig ikke noe problem med å stappe 33" helt oppi innsiden av skjermen m/4" løftefjærer.
(ja-ja, jeg vet det er lenge siden den har vært på veien osv, behøver ikke minne meg på det)

Utlogget sandviper

• 401 CID
« Svar #3 på: Fr.,10,Oktober,2008,11,08 »

Jeg har MX6 på TJ'en min.  Har satt de på det mykeste, og det funker helt utmerket på veien.
Min med 4" fjærer og 3000 dempere er alt annet en behagelig på ujevn vei, fungerer flott i sving når den er så stiv men. Hvordan er TJ`en i sving med mykeste innstilling på MX dempere?

renegade

• Gjest
« Svar #4 på: Fr.,10,Oktober,2008,14,21 »

Min med 4" fjærer og 3000 dempere er alt annet en behagelig på ujevn vei, fungerer flott i sving når den er så stiv men. Hvordan er TJ`en i sving med mykeste innstilling på MX dempere?

Hvis du tenker på at den skulle legge seg over, så gjør den ikke det, jeg kjører med stabstagene på, så de håndterer det.

Synes den er akkurat passe myk på den mykeste innstillingen
Men som alltid, YMMV...

Utlogget sandviper

• 401 CID
« Svar #5 på: Fr.,10,Oktober,2008,16,13 »
YMMV??

Utlogget simon

• Get a life!!
« Svar #7 på: Fr.,10,Oktober,2008,20,37 »
Hei, hva skjer ? Du glemte å nevne Goooogle :)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

renegade

• Gjest
« Svar #8 på: Lø.,11,Oktober,2008,01,40 »
Hei, hva skjer ? Du glemte å nevne Goooogle :)

Kan jo ikke nevne det *HVER* gang noen spør, det kunne jo hende at noen faktisk begynte å bruke google...<smil>...

Vanligvis, så henviser jeg stort sett til "The jargon File", http://catb.org/jargon/

Merk: dette er en internett / html versjonen, den orginale er en ren ascii fil, og blir av de fleste betraktet som den orignale...

Men de fleste her vet vel uansett ikke hva Usenet er, så det er kanskje like greit at folk holder seg til internett / html versjonen...