Skrevet av Emne: Rubicon Garasjen  (Lest 10583 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget wranglerman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #30 på: To.,16,April,2009,12,33 »
Hei Herman!

Gratulerer så mye med LAPPEN! ;D

Koste meg med TJ'en på deilig bløte fjellveier i påsken jeg også! 8)

Sees vel på Grava etter hvert. :)
Hilsen Per G.
JCN-medl. 157
Akershus
Jeep TJ 1998

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #31 på: To.,16,April,2009,13,08 »
Da måtte vel du vaske like mye grus som meg tenker jeg..fikk ristet av litt i dypsnøen da...
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget wranglerman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #32 på: To.,16,April,2009,17,32 »
Hei igjen!
Må nok ta en skikkelig runde til på undersiden med bilen på bukk ja, men mye av den "tøffe look'en" med gjørme og sølesprut på yttersiden forsvant dessverre i regnvær på veien hjem fra fjellet   :'(
Hilsen Per G.
JCN-medl. 157
Akershus
Jeep TJ 1998

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #33 på: To.,16,April,2009,23,15 »
Da fikk du ikke breefet forran toyotaene til naboene, som er gullende rein da, røft med møkkete bil, ingen tvil om det.. Men nå nærmer det seg svinndal og rena og all ting, blir nok mye gjørme og sånn da, og du har jo nye sko og alt ting.. Gleder meg!
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget wranglerman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #34 på: Fr.,17,April,2009,15,07 »
Nemlig, de nye skoene er på alt de! Og i løpet av ettermiddagen heises hardtoppen av og softtoppen blir montert, og så er vi klare for herlige turer i skog og mark!  ;D
Hilsen Per G.
JCN-medl. 157
Akershus
Jeep TJ 1998

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #35 på: Fr.,17,April,2009,15,40 »
Det har såvidt begynt å gå opp for Herman at de fleste andre bilene i familien beveger seg ned mot 0,5 l/mil og at han har den eneste som ligger over 1,5 l/mil. Han gikk tidligere i vinter ut litt hardt og kalte sin mors Tiguan, "en bil for sengevætere"
Etterhvert som drivstoffbudsjettet hans får bein å gå på tenker jeg han skal se seg om etter en måte å "reklassifisere" Tigisen.

Utlogget wranglerman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #36 på: Fr.,17,April,2009,21,42 »
Men Rubi'n blir nå billigst i lengden hvis man plutselig skulle få lyst til å kjøre åpen da  ;D
Fikk av hardtoppen og tok meg en liten runde i grenda med åpen jeep for en drøy time siden.
Herlig, nå kan sommeren komme 8)
Hilsen Per G.
JCN-medl. 157
Akershus
Jeep TJ 1998

renegade

  • Gjest
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #37 på: Lø.,18,April,2009,00,38 »
Det har såvidt begynt å gå opp for Herman at de fleste andre bilene i familien beveger seg ned mot 0,5 l/mil og at han har den eneste som ligger over 1,5 l/mil. Han gikk tidligere i vinter ut litt hardt og kalte sin mors Tiguan, "en bil for sengevætere"
Etterhvert som drivstoffbudsjettet hans får bein å gå på tenker jeg han skal se seg om etter en måte å "reklassifisere" Tigisen.

He-he, skal se du får "tilbud" om å låne Rubiconen ved passende anledninger (les: når tanken er nesten tom)...

Utlogget Caspar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #38 på: Sø.,19,April,2009,21,49 »
Da har jeg tatt på softtop for første gang ;D

Softtopen hadde sotede ruter, det var jo en hyggelig overraskelse. Idag var det så bra vær at jeg har kjørt rundt uten toppen og uten dørene, og jeg har også møtt 2 nedcabba TJ'er som hilste som bare det..
GOD DAG ;D
« Siste redigering: Sø.,19,April,2009,22,38 av Caspar »

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #39 på: Ma.,20,April,2009,08,29 »
Nå ble det tull med to brukere på samme pc, men denne var fra meg  :)
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #40 på: Sø., 3,Mai,2009,23,11 »
Var i Varingskollen alpinanlegg og kjørte vårkjøring etter bakken var stegt ( snowboardpark fenomen). Snakket med en som var på jobb der og han synes det var greit å kjøre Rubi opp i bakken. Fant også et kult terrengspor i utkanten av bakken.. Kul dag, med både snowboard å Jeep. Bildene er fra terrengsporet og på toppen av bakken i solnedgang ;D



« Siste redigering: Sø., 3,Mai,2009,23,24 av Herman Hille »
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #41 på: Ma., 4,Mai,2009,12,23 »
Ha ha haaa, grisekult!!!
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Re: Rubicon Garasjen
« Svar #42 på: Sø.,14,Februar,2010,13,12 »
I det siste har det skjedd en del ting i garasjen. Jeg har gjort noen forbedringer, og også byttet en del deler. Etter tollvesenets fokus på varerom i det siste har jeg kjørt med pick up hardtopen jeg bygde til bilen, og i kassa Frode har på vei over sjøen ligger en gr8 top.


Jeg har også forbredt bilen litt for kjøring i sommer. På grunn av akselavstanden har jeg et større problem med å bli hengende på skidplata til transferkassa, og har nå montert en Nth degree plate for den og automaten. Det var en klønete jobb, fordi drivlinjen måtte flyttes en del oppover, men resultaten ble ekstremt bra. Håndtverket på plata var kjempebra og den veide sikkert 3 ganger så mye som den orginale. Alle boltene var forsenket i plata, og bakkeklaringen ble mye bedre. Sparte ca 7 cm. Et godt alternativ i forhold til å heve seg rundt alt.


 bilder av min egen bil kommer når jeg kommer hjem  :)

Har også fått igjen det lille skiltet mitt etter 1 og et halvt år ;D ;D ;D
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D