Skrevet av Emne: Rubicon Garasjen  (Lest 10499 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #15 på: Fr.,31,Oktober,2008,11,22 »
> førstegangsregistrert ganske nøyaktig 100 år før   

Med andre ord, du må forholde deg til kjøretøyforskriften som gjelder for hestetriller.   Dekk-diameter bør ikke bli noe problem :)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #16 på: Fr.,31,Oktober,2008,15,20 »


kult da Herman!
Bare litt over 200 dager igjen til du får lappen nå  ;)
(se på det som en litt lang julekalender bare)

he he
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #17 på: Fr.,31,Oktober,2008,16,11 »
33" burde ikke være et problem med dette loverket ;D

Her er det vist fler enn meg som har kontrollen på dagene, har vært på ICA og kjøpt den største appelsinen de hadde, og fylt den med ALLE mormors synåler, da er det bare å begynne å trekke ut en og en ;)

Er det sånn gave hver dag konsept som barn har fra deg da eller Kathrine?? 8)
« Siste redigering: Fr.,31,Oktober,2008,16,49 av Herman Hille »
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #18 på: Ma., 3,November,2008,21,32 »
Da er endelig "lille blå" sammenskrudd igjen. Har tatt litt tid etter at automatakselen røyk, man deilig å ha den rullende igjen. Girkassen har blitt overhalt underveis, og en masse hjemmelagede småting, gummislanger og masse aldrende ting er blitt byttet rundt girkassen. Og nå er den klar for familiefeiden neste sommer ;D

Nå mangler det bare å vaske av den noen måneder gamle møkka fra GP i minusgrader, gjett hvem som får den jobben :-\


Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #19 på: Ti., 4,November,2008,10,11 »
Artig å se at Lille Blå fortsatt er "fit for fight".  Husker denne godt fra Evjespretten for mer enn 15 år siden (før krigen altså).  Synes ikke den ser skitten ut nå i forhold til hvordan den så ut etter en lengere tur i myra på Evjemoen.....  Da var det vanskelig å gjette fargen, ville vel sagt at Lille Brun hadde passet bedre akkurat da  :D
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #20 på: Ti., 4,November,2008,17,52 »
Den har en mørk fortid fra gule ekstralys med smilefjes, 38,5" og puddelsveis denne bilen ja, er ikke så fryktelig møkkete, men skit å bli kvitt det som sitter i kriker å kroker under med blå på gradestokken ;)
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #21 på: Lø., 8,November,2008,18,21 »
Da var vi ENDELIG igang ;D Med "L" pent plassert under lykten med belysning var jeg ute å kjørte Rubi igår 8). Var veldig deilig å skru på de grønne platene og endelig kunne sette på en av de hundre "L" ene som er samlet opp gjennom tiden ;D ;D Gjevn opptur fra nå..

« Siste redigering: Sø., 9,November,2008,19,35 av Herman Hille »
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #22 på: Ma.,15,Desember,2008,22,59 »
Med litt flaks da jeg lette etter noen andre deler i garasjen fant jeg en eske med sentrallåsdeler som Pappa hadde tiltenkt Minien sin. Disse så merklig tilpasset Tj og jeg argumenterte med at han ikke trengte noen sentrallås på en bil man kan stå stille å låse opp begge dørene fra utsiden, og etter litt diskusjon var delene mine. Vi startet sammen, og brukte først lørdagen. Startet med å ta fra hverandre begge fremdørene, og der så det ut til å gå ganske greit, men når vi fikk fra hverandre bakdørlåsen etter x antall nesten knekte engangsklips så det mørkere ut. Det var såvidt plass til den elektriske åpnerenen noen steder, som selvfølgelig ikke passet med låsestaget i retninger og høyder. Etter noen ulike løsninger kom vi frem til å sette den mot midten av døren, og lage et eget stag, som gikk rett på låsestaget, eneste som var klønete var at det tok en evighet å få låsen i posisjon på grunn av at luken er så tynn.


Siden jeg har fjernet reservehjulet og det tredje bremselyset kunne jeg bruke overføringen av signal til lyset, til låsen istede. Da var det ned i noen esker i kjelleren og finne denne. Fordørene gikk fint men tok litt tid å få ledningene til å ikke komme i konflikt med vinduet når det var rullet ned.

Styreboksen til sentrallåsen plasserte jeg sammen med "Tru-speed"en over hanskerommet, og kablet meg ned til høyere dør, over til ventre dør, og den bakover gikk over på ventresiden og med den orginale ledningsbunten bakover. Når jeg kom helt bakerst måtte jeg over til høyere side igjen, og siden jeg ikke ville legge noe ny ledning under bilen, brukte jeg de som var til kontakten til det tredje bremselyset, som jeg fant igjen på ventre side. Da kunne jeg lodde over de på ventre side, og slapp noe uorginalt i værutsatt stilling under bilen.

Det eneste som mangler nå er å få en fjernstyring til å fungere sammen med de delene vi har brukt, planen er å bruke en orginal jeepsender og få bilen til å lese det signalet. (vi får se)
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #23 på: Ma.,13,April,2009,00,25 »
Har ikke skjedd mye på bilfronten i det siste, skal vises og monteres 1,25 bl i nær fremtid, men det viktigste er vel at bilen nå har en eier med LAPPEN! Har vært med bilen en uke i trysil, og er ekstremt deilig at den får brukt seg og møkket seg til litt. Blir nok å se på mye treff denne sommeren ;D
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #24 på: Ma.,13,April,2009,00,43 »
Har ikke skjedd mye på bilfronten i det siste, skal vises og monteres 1,25 bl i nær fremtid, men det viktigste er vel at bilen nå har en eier med LAPPEN! Har vært med bilen en uke i trysil, og er ekstremt deilig at den får brukt seg og møkket seg til litt. Blir nok å se på mye treff denne sommeren ;D

Grattis!

Regner med at du kommer til Gol da?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #25 på: Ma.,13,April,2009,00,45 »
akuratt gol blir det nok dårlig med, midt i eksamen, mye penger for en på 18 som skal drifte 4 liter, men kommer sterkere tilbake 8)
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #26 på: Ma.,13,April,2009,16,18 »
Sitat
mye penger for en på 18 som skal drifte 4 liter, men kommer sterkere tilbake

Da er det vel bare å lufte for han far at det hadde vært hyggelig med en guttetur.... Lurte gamlingen slik mange ganger når jeg var i den alderen ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #27 på: Ma.,13,April,2009,20,01 »
Har jo ikke gjort annet de siste årene, får gi han en liten pause.. :)
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #28 på: Ma.,13,April,2009,22,45 »
Hei Herman

Her har du noen bilder av en søt TJ Rubicon med en søt motor fra Moab.
Til inspirasjon og glede  :D
















Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Herman Hille

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 197
  • rubicon
Sv: Rubicon Garasjen
« Svar #29 på: Ma.,13,April,2009,23,13 »
Se der ja, rubicon og unlimited, da mangler bare en halv mill og en 6.1 liter hemi da, det tar vi på noen kvelder i garasjen..  ;D Hadde vært en fin og passende motor..
Det tar lang tid å gjøre noe riktig, men så holder det seg riktig i lang tid:D