Skrevet av Emne: M-38  (Lest 14594 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeepmoenCJ6

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Sv: M-38
« Svar #30 på: On.,31,Desember,2008,11,22 »
Jeg ble fortalt at de hadde en nede i gruva på hjerkinn og jeg ble tilbudt å kjøpe 3 LR da jeg leverte min M 38. De første M38 fra grønland kom til tønsberg sommeren 1960 og de ble solgt raskt så det kan jo være en av disse. Min bil hadde halvtoppmotor og original arctic topp.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: M-38
« Svar #31 på: Fr., 2,Januar,2009,10,43 »
Halvtoppmotor og hel hytte sier du?
Var det byttet til haltoppmotor i en M-38 eller har du solgt dem en CJ-3B?
Jeg har en CJ-3B som kommer fra Folldal og som har hel hytte med takgrind og greier.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget jeepmoenCJ6

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Sv: M-38
« Svar #32 på: On., 7,Januar,2009,22,34 »
Jepp, halvtopp ble satt inn av meg fordi den originale sto bom fast. Bilen hadde vært brukt som russebil av ungene til en av høvdingene på Arctic Trade og var i flere år etterlatt på et gammelt ind omr rett ved sjøen, to spreke karer hadde greid å vippe den i vannet lett, men det ble meg som reddet den da jeg kjøpte alt som var igjen av deler fra grønnland. ( 15 tonn, kona var mildt sagt lite glad, men jeg var det)  Den hadde den originale arctic hytta som var bygget av aluminium men bilen var M38 24V anlegg alt inntakt. Men jeg måtte lage en kasse på panseret for å kune bruke motoren.  Ellers var jeepen ikke tukla med kun nye lyktinnsatser men jeg fikk godkjent de originale baklysa.

Utlogget kristaga

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Re: M-38
« Svar #33 på: On.,20,Januar,2010,14,29 »
Var det CJ3a blant dem som kom til Tønsberg? Har en CJ3a med hull i panseret.

Utlogget jeepmoenCJ6

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Re: M-38
« Svar #34 på: To.,13,Mai,2010,20,18 »
Hei. Den jeg solgte til Folldal hadde firkantet hjemmelaget BOKS på pansret ellers orig M38. M 38 hadde et skilt bak passasjersetet på karosseriet med serial number som begynte med MC finner du det så er det jo bingo.

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: M-38
« Svar #35 på: To.,25,April,2013,10,35 »
Noe nytt fra Erik S som skulle restaurere en M38?

Har lest meg litt opp på M38 siste tiden og er overrasket hvor mange småting som er forskjellig fra M38 og dens sivile tvilling CJ 3A.  Det skal mye egne M38 deler til for å få alt rett. 
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: M-38
« Svar #36 på: Ma.,13,Mai,2013,10,34 »
Tiden flyr, ser jeg startet denne tråden i 2008.
På disse 5 årene har jeg ikke fått til annet enn å samle litt deler som jeg mangler til bilen.
Grill og fram seter var det siste tilskuddet, hentet hos Thomas Terreng i Gøteborg.
For de som ikke har vært der anbefaler jeg en tur.

Derimot holder jeg på med en kriger som SKAL bli ferdig DENNE vinteren. (håper jeg)

Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: M-38
« Svar #37 på: Ma.,13,Mai,2013,10,37 »
En FC til fra tomta til Thomas Terreng

Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: M-38
« Svar #38 på: Ma.,13,Mai,2013,15,18 »
Skal ikke spore av tråden din Erik S, men siden du har lagt ut bilder av FC'er så håper jeg disse to svenskene blir norske!  Alt for få FC-Jeep'er i Norge!  Har en selv, men ønsker mange "FC-venner".
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: M-38
« Svar #39 på: On.,15,Mai,2013,09,12 »
En FC står høyt på ønskelista ja.
Tror jeg må starte bearbeidings prosessen med kona.....
11 biler er er jo på langt nær nok.
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: M-38
« Svar #40 på: On.,15,Mai,2013,13,50 »
Om kona holder helt til 11 biler holder hun garantert en stund til  ;D  Prosentvis økning av bilflåten blir da stadig mindre for hver bil....
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: M-38
« Svar #41 på: On.,15,Mai,2013,15,21 »
Liker måten din å regne på, skal du ha nummeret til kona mi ?
Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: M-38
« Svar #42 på: To.,16,Mai,2013,08,09 »
Ellers takk, har vel i overkant nok med å argumentere med hu jeg har  ;D

Jeg opplever vel at min høyst logiske argumentasjon ikke alltid går helt hjem, litt usikker på grunnen.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Erik S

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: M-38
« Svar #43 på: Ti.,21,Mai,2013,10,12 »
For å spore tråden litt tilbake, her er en annen godbit som sto hos Thomas.

Erik Selbekk
90194745
Medl.nr 82

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: M-38
« Svar #44 på: On.,22,Mai,2013,10,07 »
Ja det var saker!  Ingen ombygd 3A, men en ekte M38 med sine spesielle særegenheter inntakt.  Det slår meg at det er rart det er så store tekniske forskjeller på 3A og M38, til og med motorblokka har eget støpenr.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139