Skrevet av Emne: Overhaling av girkasse, 2,5 liter wrangler  (Lest 1988 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bjarnee

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Overhaling av girkasse, 2,5 liter wrangler
« på: Ti., 8,Juli,2008,10,16 »
Hei!

Jeg har plutselig fått en fæl lyd når jeg rygger med 99-modellen min. Har kommet frem til at det må være en tann på reversdrevet i girkasse som har røket. Må derfor få overhalt girkassa... Noen som har peiling på hvordan man kan få fikset noe slikt på østlandsområdet? Noen anbefalte verksteder som kan gjøre en slik jobb til en pris det går an å leve med?

Setter stor pris på alle tips!

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Overhaling av girkasse, 2,5 liter wrangler
« Svar #1 på: Ti., 8,Juli,2008,10,55 »
Vet ikke pris på slikt men hadde nok heller vurdert en brukt kasse, osby skroten har visst endel. Kanskje også oppgradere til en AX15 kasse tåler endel mere enn AX5 kassa du har nå.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Overhaling av girkasse, 2,5 liter wrangler
« Svar #2 på: Ti., 8,Juli,2008,22,34 »
Ei brukt kasse er nok en grei jobb å ta selv. Ellers er det en i Larvik som er god på amerikanere. Han satte opp diffen min en gang. Veldig fornøyd med jobben han gjorde.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Overhaling av girkasse, 2,5 liter wrangler
« Svar #3 på: To.,10,Juli,2008,10,50 »
Sitat
Vet ikke pris på slikt men hadde nok heller vurdert en brukt kasse, osby skroten har visst endel. Kanskje også oppgradere til en AX15 kasse tåler endel mere enn AX5 kassa du har nå.

AX 5 har 21 splines output mens AX 15 har 23 splines output. Så hvis du bytter kass slik, må du bygge om inngående aksel på NP 231 din. Novak adapters har dette til noen hundre dollar.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Propellue

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 123
Sv: Overhaling av girkasse, 2,5 liter wrangler
« Svar #4 på: Fr., 8,Mars,2013,15,51 »
Jeg bumper denne.

Har plutselig fått samme problem selv. En vederstyggelig lyd når jeg prøver meg på revers. Alle de 5 girene fremover fungerer knirkefritt, men bakover er det helt katastrofe. Er det noen tenner på revershjulene som må ha gått eller kan det være noe enklere?

Eller er det eventuellt noen i Bergensområdet som kan kjøre en liten diagnose?
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."