Mesteparten av kveldene den siste tiden har gått med til å få til en mer permanent løsning på problemet med bakfangeren. Det er ingen som lager offroad fangere til comanche så da var det bare å sette i gang å lage en egen. Planen var som følger, fangeren skulle sitte høyt og tett inntil karosseriet for å redusere problemet med overhenget bak. Jeg begynte med å kjøpe ett firkantrør på 30*100*4mm på tverli sveis i Ski, fikk de også til å lage sjakkel fester fester til meg.
Naken bakende
Jeg brukte de originale fanger festene siden disse virket mer enn solide nok og er festet til ramma i fem punkter, de måtte bare kappes til riktig lengde
firkantrøret ble kappet til slik at det fulgte hellingen på karosserisiden og stakk ca 1 cm utenfor
Kappet noen biter av røret som ble brukt til å lage forhøyninger på siden av fangeren
Jeg måtte kappe litt av den nederste biten på de originale fangerbrakettene siden den originale var såpass mye lavere, derfor laget jeg noen forsterkninger på oversiden
Monterte receiver rør slik at det ligger flatt mot yttersiden av fangeren med låsebolten på baksiden, selvfølgelig sveiset fast på begge sider
Sjakkelfester er også trukket gjennom fangeren og sveiset på begge sider
For å beskytte siden på planet lagde jeg en pappmal som jeg leverte til tverli sveis og fikk de til å knekke til i 4mm stål
Ferdig sveiset
Monterte stag for å stive av sidebeskyttelsen og lakkerte fangeren i halvblank svart. Vurderte å få den pulverlakkert men kom frem til at det ikke var noen vits siden denne kom til å få endel juling, og da er det greit å ha noe man kan flekke på selv
På bilen
Neste prosjekt blir kanalbeskyttere, materialer er allerede handlet inn