Skrevet av Emne: Her er TüV Papirer 31" dekk til ZJ  (Lest 2071 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget JeepE+R

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
  • 96 ZJ 5.2 V8
Her er TüV Papirer 31" dekk til ZJ
« på: To.,19,November,2015,17,27 »
TüV Papirer 31" dekk til ZJ. Værsågod!  :)
Just
Empty
Every
Pocket

Utlogget A-Ball

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 154
  • The A-Ball
Her er TüV Papirer 31" dekk til ZJ
« Svar #1 på: To.,19,November,2015,18,25 »
Strålende!!
1996 Jeep ZJ

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Her er TüV Papirer 31" dekk til ZJ
« Svar #2 på: Fr.,20,November,2015,08,52 »
Har ikke selv ZJ men dokumentasjonen er gull verdt for de det gjelder, keep up the good work (så ser jeg etter en sånn tommel opp ikon....)

Utlogget JeepE+R

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
  • 96 ZJ 5.2 V8
Sv: Her er TüV Papirer 31" dekk til ZJ
« Svar #3 på: Fr.,20,November,2015,15,28 »
Jeg ser det er interesse for dokumentene jeg har lagt ut. De er produktet av timesvis med leting og spørring/tigging på tysk Jeep-forum, MEN jeg ville gjerne dele disse med dere i tilfelle de kan hjelpe.

Jeg legger snart ut TUV dokumentene på hevesettet mitt også, Procomp 3" til ZJ. Hvis noen vil kjøpe tilsvarende identisk hevesett uten TUV fra feks USA, tror jeg mine papirer kan være tilstrekkelig som dokumentasjon. Jeg måtte betale noen tusenlapper for å å få et med TUV, men hvorfor skal jeg tviholde på disse papirene? SVV kan velge å ikke godkjenne det på stedet, men går man videre i systemet og klager og en jurist kommer inn i bildet må de gi seg så lenge hevesettet er identisk med det som står i TUV papirene. Samme gjelder felg. Har man TUV papirer på en felg, burde disse også gjelde en annen felg av annet merke hvis materiale, størrelse og dimensjon er identisk i forhold til lovverket .

VI MÅ STÅ SAMMEN OG HJELPE HVERANDRE!

Jeg oppfordrer alle som har TUV dokumentasjon eller lignende liggende hjemme på hevesett felger etc å legge disse ut her på forum. Jeg forstår at det er surt å ha betalt ekstra, men disse pengene får vi aldri igjen uansett. Hvorfor ikke hjelpe den neste Jeep- eieren litt? Og kanskje kan du få hjelp tilbake en annen gang.

Vi må kjempe sammen mot overformynderiet. For at det skal bli endringer og økt fokus på den hæren som ønsker biler som er hevet med større dekk, må vi slutte å sitte hjemme i sofaen å gremmes. Vi må slutte å stå på SVV med lua i hånda. Vi må tenke over konsekvensene med konseptet "visningshjul". Det er for risikabelt å kjøre ulovlig hvis det skulle skje noe. Du vil få bøter og kanskje avskiltningsbegjær. Forsikringsselskapet ditt vil slå hånda av deg og da sitter du der kanskje personlig ansvarlig for et personskadekrav på millioner!

Hvis dere er interessert i dette, burde det bli opprettet en "sticky" eller egen kategori for TUV- dokumenter.

Jo flere biler som blir godkjent, jo mer akseptabelt og "normalt" vil det være å kjøre rundt med en offroadbil på norske veier. Dette vil spre seg til SVV. Det blir mer normalt for de å måtte godkjenne bilen din. Det blir vanskelig å nekte når de allerede har godkjent samme bygg fire ganger før det året osv. Det hadde vært ønskelig å oppnå "svenske tilstander" der TUV er unødvendig og de på det svenske biltilsynet syns ting er "fränt" og bruker sine egen tekniske kunnskap og fornuft til å godkjenne fremfor at alt må dokumenteres av et laboratorium. Hva har vi egentlig SFOOR til? Det kan virke som de ikke har kunnskap nok til å bedømme en bil selv når de må ha alt dokumentert av TUV.

Jeg vet mange ikke orker tanken en gang på å gå til SVV noe jeg forstår så inderlig. Men noen av de som jobber på SVV er faktisk psykopater man ikke kan snakke fornuft med. Men spiller det egentlig noen rolle? Hvis man går ett hakk høyere opp i systemet, går det meste gjennom så lenge man har fulgt loven. Ikke gi opp. Vær bevisst på at den personen som avviser bilen din kanskje ikke kan loven ordentlig, eller bare er ute etter å hesje med deg "just for the hell of it".

Jeg håper mine medforumfeller leser dette. Jeg håper alle andre ønsker å stå sammen slik at vi kan "STICK IT TO THE MAN"!

 :D

Just
Empty
Every
Pocket

Utlogget cned

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 20
Sv: Her er TüV Papirer 31" dekk til ZJ
« Svar #4 på: Sø.,22,November,2015,09,08 »
Knall bra :)  ;D

Trenger man papir på en xj for 31"? 


Mvh
Mr.C

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Her er TüV Papirer 31" dekk til ZJ
« Svar #5 på: Sø.,22,November,2015,11,34 »
Ja. Min er godkjent hevet 3", med dekkdimmensjon 195/75-15...
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget Petter900t

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Sv: Her er TüV Papirer 31" dekk til ZJ
« Svar #6 på: To., 1,August,2019,10,30 »
Flott! ;D ;D ;D ;D ;D