Skrevet av Emne: Motoren rister, dårlig drag og mye eksos  (Lest 2222 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget aloberg

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Motoren rister, dårlig drag og mye eksos
« på: Ti.,20,Mai,2008,20,34 »
Har litt problemer med min 95' cherokee 2.5 diesel. Motoren rister noe infernalsk, bilen drar veldig dårlig og røyklegger alt som finnes av trafikk bak meg. La også merke til eksos som står ut av ett lite gjenget hull fremme på venstresiden av turboen. Husker ikke om det er noe som skal stå der, som en sensor eller noe, men klarer ikke finne noen bilder for å se. Kan det være en dyse som er tett? Setter stor pris på om noen har noe å komme med.

-Aleksander

Utlogget Per Yngve Berg

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 100
Sv: Motoren rister, dårlig drag og mye eksos
« Svar #1 på: On.,21,Mai,2008,22,54 »
Det skjer ofte på disse motorene at støtstengene hopper av.
Søk, så finner du flere gamle tråder om problemet.
1997 TJ 2,5 liter

Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
CJ7

Utlogget aloberg

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Sv: Motoren rister, dårlig drag og mye eksos
« Svar #3 på: Lø.,24,Mai,2008,17,36 »
Tusen takk for hjelpen. Det viser seg at det er en støtarm på avveie som er problemet. Men når jeg prøver å få den på igjen, forsvinner støtstangen alt for langt ned til at jeg får den til å sitte i vippearmen. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Jeg kjørte noen mil etter det skjedde for å komme meg hjem etter at motoren begynnte å fuske, ettersom jeg trodde det kun var en tett dyse. Kan dette ha skadet motoren?

Utlogget aloberg

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Sv: Motoren rister, dårlig drag og mye eksos
« Svar #4 på: Lø.,24,Mai,2008,21,40 »
Etter å ha sett ned i hullet til støtstangen, og sammenlignet med den som står ved siden av, kan det se ut som det er en ventilløfter som ikke er der, og dette gjør at støtstangen går for langt ned til at den passer i vippearmen. Kan det være at ventilløfteren har glidd ut av posisjon og ligger ett sted nedi der? Setter stor pris på svar da jeg er helt lost..