Skrevet av Emne: meget ujevne bremser! -90 Cherokee  (Lest 1473 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget hammond

• 360 CID
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
meget ujevne bremser! -90 Cherokee
« på: Fr.,16,Mai,2008,20,24 »
veldig rart.

Bilen har myk pedal, så når man bremser så er drar den KRAFTIG mot øyre. dvs bra bremse på høyresiden foran.

er så rart for vi finner ikke ut hvorfor det er slik...
Vi har bytta den ABS enheten. den som er livstidsgaranti på. ingen forskjell.
Vi har lufta og bytta bremsevesken. alt i orden. ingen forskjell.

har kontrollert trommelbremsene bak, strammet de, og alt i orden. bra med belegg og.
samme foran. alt i orden.

er det noen kjente ting med bremsekraftforsterkeren på disse bilene?
er det noe som trengs og "luftes" i henhold til ABS enheten? den gamle lagd en fryktelig lyd...

noen forslag?
Are you too late? Try a V8...

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: meget ujevne bremser! -90 Cherokee
« Svar #1 på: Fr.,16,Mai,2008,23,45 »
Virker som om du trenger å overhale kalipperne forran på bilen din. Jeg tar ALLTID å gjør samme jobben på begge når jeg først setter igang.

Plukk opp, kjøp 2xrepsett ifra 4x4supply. koster ikke mye. puss over med smergel papir, både stempel og huset. sett inn nye deler, monter, luft, tut og kjør.

Kan nemlig virke osm om den ene bremse sylinderen din ikke beveger noe særlig på seg. Jeg har opplevd det samme, men da har den gjerne låst seg litt på. Altså jeg har kjørt med litt brems på hele tiden. Da har jeg måttet kontrastyre for å ha bilen på veien, og når man da plutselig bremser så må man forte seg å kontrastyre andre veien pga bremse sylinderen kun går ut på ene siden.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.