Skrevet av Emne: Throttle body spacer  (Lest 1461 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Øyvind999

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
  • Larvik / Vestfold
Throttle body spacer
« på: Sø., 4,Mai,2008,10,39 »
Har noen prøvd å innstallere en slik ?
http://www.quadratec.com/products/17008_001.htm

Kan det skade motoren ?
....o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯l TJ-O|||||O_
()_)¯()_)¯¯¯ )_)

"Jeep makes it, HEMI shakes it"

2006 Jeep Commander 5,7 HEMI
(X) 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 V8 HO (solgt)
(X) 2006 Jeep Commander 3.0 CRD (solgt)
(X) 2006 Dodge Caliber CVT 2.0 (solgt)
(X) 2002 Chrysler Neon 2.0 (solgt)

Utlogget jonnyfly

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
    • Artilleriforening midt-norge
Sv: Throttle body spacer
« Svar #1 på: Sø., 4,Mai,2008,10,51 »
Jeg har kjøpt en men ikke fått montert den enda.
Har snakket med en jeg kjenner som driver profft med tuning og trimming, han mente den kunne gi litt effekt hvis du i tillegg byttet ut luftfilteret til et KN filter.

2014 Jeep Grand Cherokee Summit
1944 Willys Jeep MB


4x4 = 16

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Throttle body spacer
« Svar #2 på: Sø., 4,Mai,2008,17,11 »
Det finnes mange forskjellige Throttle Body Spacere (TBS), hvorav de har noe forskjellig utforming. JEg har denne på min 4.0liter sammen med K&N filter og merker ikke en skjit. Men det blir litt råere lyd med K&N filteret da  :)
I statene har mange prøvd flere av disse, og sammenlignet dem. Noen har faktisk også dynotestet bilene før og etter.
Og det viser seg at noen av modellene leverer mer enn andre, som kanskje ikke leverer noe i det hele tatt.
Mener å huske at en tornado greie kom ganske bra ut. en som hadde en sånn stålvifte inni seg eller noe.

Det som derimot kan funke er at du setter på denne, samt at du borrer opp innsuget ditt til 62 mm. Da får du faktisk litt mer sprut i motoren.
Du kan også få kjøpt nytt innsug som er ferdig laget på 62mm, dette sammen med TBS og K&N filter gir nok mest effekt, og sikkert såpass at det er merkbart. Da vil også bilen være klar for større eksosanlegg og Chip stage 2, som vil gi ytterligere effekt.

Hvis du går på www.stu-offroad.com så vil det nok ligge god info der om hvordan man borrer opp standard innsug på en 4.0liter slik at du kommer på 62mm istedet for 58 som er originalt.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.