Skrevet av Emne: hva passer under 6.5" skjermbreddere  (Lest 2209 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
hva passer under 6.5" skjermbreddere
« på: Ma.,20,November,2006,18,49 »
Har endelig fått mine xenon fenderflares til min YJ disse er 6,5" brede.
Jeg har OME 2,5" hevesett samt daystar 1" bodylift

Mine originale felger med 31-10,5 dekk vil nok se litt stusselige ut under disse!

Jeg har tenkt på enten American Racing eller Mickey Thompsen felger på 8" eller 10" Begge disse felg merkene leveres med 3,75" backspace, hva slags dekk kan jeg ha på disse og være lovlig(hele dekket inn under skjermene)? 33-12,5 32-11.5 osv

Er det noen som vet hva samsvarserklæringen fra ACCN (amcar)sier?
og til slutt hvor bør jeg kjøpe slike felger?

mvh
Kjart

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: hva passer under 6.5" skjermbreddere
« Svar #1 på: Ma.,20,November,2006,22,51 »
De sorte Procomp rockcrawlerne i 8" bredde passer. De har 3.75" backspacing og hvi jeg ikke husker feil... -36mm i innpress ( roter alltid med fortegnet men de bygger en del utover = økt sporvidde ) Disse passer bra inneunder 6,5" (7") utbyggere på YJ.

Det er velo det oppsettet Simon har og det tilfredstiller kravet om skjerming.

Felger får du kjøpt der det selges felger.... BG Nor har de sorte til ca 950,- pr stk mener jeg å huske. De fører også Mickey Thompson +++ lternativt så har du Wokas ( American Racing ) osv....

Med 2" OME og 1" BL så subber det ørlite med 33" ( ihvertfall på TJ ), så du trenger sannsyneligvis litt lengre bumpstops... Der er jeg litt usikker.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: hva passer under 6.5" skjermbreddere
« Svar #2 på: Ti.,21,November,2006,10,28 »
Jeg tror ikke de passer innunder 6.5".  De passer med et nødskrik under 7".   Bruk felger med mer innpress, f.eks de som Tor Ottesen ( http://www.4x4supply.no/ ) bruker.   De ligger lenger inne i skjermkassa og passer bedre.   Hjullager o.l. liker også det.   Ulempen er at det butter raskere i skjermer og fjærer ved max sving.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)