Skrevet av Emne: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt  (Lest 96814 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #15 på: On., 9,April,2008,23,35 »
www.jsmshipping.com

Kostnaden er vel å få objektet dit hvor de laster kontaineren. I dette tilfellet Hanover PA.

Ramma på "kremt kremt" Koreando lang modell skal være veldig lik i følge Bergskaug.

Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #16 på: On., 9,April,2008,23,35 »
Hei, Jan Erik.

Send en mail til denne karen: Joey@rinkens.com

Jeg brukte Rinkens da jeg sendte en C20 pickup og en T-bird i høst. De kom gunstig ut da.
Du kan jo hilse fra meg (håper han husker meg ;D)
De henter bilene over hele USA og sender fra forskjellige havner.
Du må regne med noen avgifter og gebyrer på havna i Oslo når du skal  hente ut doningen.
Joey eier forresten Rinkens..

Dersom bilen hadde gått ville jeg anbefalt Roro-frakt hos Jetcarrier. Billig og seriøse.
Containere er ikke nødvendigvis best, mesteparten av skadene skjer ut og inn av container.
T-birden fikk røsket av bladfjær-festene når de dro den ut av containeren i Oslo ved hjelp av kjetting og en diger truck. På låste hjul måtte det bare gå sånn med 45 år gamle fester...
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #17 på: To.,10,April,2008,00,00 »
www.jsmshipping.com

Kostnaden er vel å få objektet dit hvor de laster kontaineren. I dette tilfellet Hanover PA.

Ramma på "kremt kremt" Koreando lang modell skal være veldig lik i følge Bergskaug.



Ja, det var det som var halve kosten å få bilen dit den sendes fra. Roro hadde vært så mye bedre i og med at bilen står i Florida, og JetCarrier sender fra Florida...

Koreando skjer ikke!  :P
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #18 på: To.,10,April,2008,00,01 »
Hei, Jan Erik.

Send en mail til denne karen: Joey@rinkens.com

Jeg brukte Rinkens da jeg sendte en C20 pickup og en T-bird i høst. De kom gunstig ut da.
Du kan jo hilse fra meg (håper han husker meg ;D)
De henter bilene over hele USA og sender fra forskjellige havner.
Du må regne med noen avgifter og gebyrer på havna i Oslo når du skal  hente ut doningen.
Joey eier forresten Rinkens..

Dersom bilen hadde gått ville jeg anbefalt Roro-frakt hos Jetcarrier. Billig og seriøse.
Containere er ikke nødvendigvis best, mesteparten av skadene skjer ut og inn av container.
T-birden fikk røsket av bladfjær-festene når de dro den ut av containeren i Oslo ved hjelp av kjetting og en diger truck. På låste hjul måtte det bare gå sånn med 45 år gamle fester...

Takker og bukker, skal sende han en mail med en gang!
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #19 på: To.,10,April,2008,07,30 »
http://jsmshipping.com/

Nordmann som driver det.......
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

renegade

  • Gjest
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #20 på: To.,10,April,2008,07,57 »
Takk for ramme linken.

Fikk tilbud på frakt nå. Ca $4600. Synes det var litt vel heftig. Det var fra http://www.norusonline.com/. JetCarrier kunne ikke frakte da bilen ikke er kjørbar. Er det noen som vet om noen andre som kan frakte i container fra USA?

Sjekk annonsesidene i AMCAr, det er ganske mange som tilbyr frakt over dammen...

Siden bilen står i Florida, så er desverre ikke Phoenix cars utenfor Tønsberg noe alternativ.
Men hvis noen andre skal ha sendt en bil fra California, så har de samlested i Fresno (tror jeg).
De fikser glatt ikke-kjørbare biler, det er en del av det de lever av.
Aner ingenting om priser osv.

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #21 på: To.,10,April,2008,09,51 »
Bare husk å forsikre deg om at du faktisk kan få den godkjent i Norge.  ;)

Gærningene kan jo finne på å be om ny bremsetest og avgasstest dokumentert om man har byttet farge på bilen eller har ett uoriginalt speil. :-X

Ref. CJ5 som nylig var til salgs her inne, og på finn.no

Men om det bare skal bli en "prøveskiltbil" for solskinnsdager så er det jo bare å gire ned og gi gass ;D
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #22 på: To.,10,April,2008,11,39 »
Har kontaktet Rinkens og JMS Shipping nå, så får høre hva de sier. Håper dette lar seg gjøre, for nå er jeg ekstremt keen på den bilen.

Forresten, ramma var ikke skjeiv alikevel. Det var en liten missforståelse der. Det var "Windshield & Frame", altså ramma til vinduet som må byttes. Pfeuu...

I første omgang så tror jeg ikke jeg vil prøve meg på noe registrering, men jeg skal ta noen telefoner og se hva jeg får til.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #23 på: To.,10,April,2008,13,19 »
Er det en pick up eller stasjonsvogn?

En pick up er det jo ikke mye avgift på.

Pratet med Stein Moe hos Amcar om å ta inn en slik bil for vel et år siden og han så ikke noe problem med det da.
Ca 14.000 i avgift på grønne skilter mener jeg å huske.
Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #24 på: To.,10,April,2008,13,36 »
Med en viss byggetid kan man nok gå utfra at det blir snakk om veteranregistrering.
Biler fra 1972 og utover må registreres som bevaringsverdig.
Problemet er at bilen må være tilnærmet orginal ved registrering, og man vil ikke kunne få godkjent noe som helst ombygg.

Man kan også velge å betale avgiftene som varebil/pickup (ikke veteran), og da ha samme mulighet til å få godkjent ombygg som på biler som allerede er i Norge. Men også da bør bilen være tilnærmet orginal ved innførsel.
« Siste redigering: To.,10,April,2008,13,44 av Frode »
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #25 på: To.,10,April,2008,13,44 »
Er det en pick up eller stasjonsvogn?

En pick up er det jo ikke mye avgift på.

Pratet med Stein Moe hos Amcar om å ta inn en slik bil for vel et år siden og han så ikke noe problem med det da.
Ca 14.000 i avgift på grønne skilter mener jeg å huske.


Jeg har ikke sett papirene på bilen, men det er ikke noe bakseter, og hardtop'en går rett bak førersetene, så det er nok en pickup, ihvertfall slik den står nå.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Golden Eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 896
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #26 på: To.,10,April,2008,16,03 »
Da skulle det være mulig å registrere som Pick up.
Men med 39" hjul så er det ikke sikkert de kommer seg opp i planet og får målt....

Even Erlien
JCN-medlems nr. 1
AMC Jeep CJ-7 Golden Eagle 1980
Willys Jeep CJ-3A 1952
Willys Jeep FC150AM 1960 Prototype
Jeep CJ-7 Laredo 1986 Delebil.
Kaiser Jeep FC150A1 1959 på for.
Willys Utility Jeep 4-75 Pick up 1955

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #27 på: Fr.,11,April,2008,08,56 »
Ja, i dag faller dommen om det blir Scrambler nå eller ikke. Jeg har en godfølelse, og håper ikke jeg får meg en på tryne. Ser ut til at jeg leier en 20ft container som blir sendt fra Florida. Selgeren ordner alt for meg, pluss at jeg kan bestille alle deler jeg vil ha til han, så sender han alt samlet. Så da vil jeg jo spare en god del kroner.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

renegade

  • Gjest
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #28 på: Fr.,11,April,2008,09,43 »
Ja, i dag faller dommen om det blir Scrambler nå eller ikke. Jeg har en godfølelse, og håper ikke jeg får meg en på tryne. Ser ut til at jeg leier en 20ft container som blir sendt fra Florida. Selgeren ordner alt for meg, pluss at jeg kan bestille alle deler jeg vil ha til han, så sender han alt samlet. Så da vil jeg jo spare en god del kroner.

Den Scrambler'n er vel så høy at det ikke er plass til en "markkryper" oppå antar jeg ...

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #29 på: Fr.,11,April,2008,10,08 »
Ja, i dag faller dommen om det blir Scrambler nå eller ikke. Jeg har en godfølelse, og håper ikke jeg får meg en på tryne. Ser ut til at jeg leier en 20ft container som blir sendt fra Florida. Selgeren ordner alt for meg, pluss at jeg kan bestille alle deler jeg vil ha til han, så sender han alt samlet. Så da vil jeg jo spare en god del kroner.

Den Scrambler'n er vel så høy at det ikke er plass til en "markkryper" oppå antar jeg ...


Den har 4" ProComp oppå akslingene, så panseret er vistnok i skulderhøyde ;D Dvs at hardtop, veltebøyle og vindu demonteres før frakt. Jeg er mer bekymret for bredden... Samt å få den inn i garasjen hjemme.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt