Skrevet av Emne: A/T shift???  (Lest 2219 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
A/T shift???
« på: Lø.,22,Mars,2008,22,00 »
Hey!
Jeg driver å monterer 2" bodylift fra BG-NOR på YJ min i påsken. I bruksanvisningen står det noe om A/T shift som skal tilpasses, men grønn som jeg er!! aner jeg ikke hva A/T shift er ??? Noen som kan hjelpe??
Jeg har hevet den og driver med å monterer alt som ble demontert i forkant, har ikke hatt noen store problemer ennå men finner ikke ut av hva A/T kan være. :P

Høres sikkert veldig dumt ut for dere som kan dette, men hadde hvert fint å fått klarhet i det slik at jeg ikke bare driter i det og kjører avgårde når jeg er ferdig!

På forhånd  TAKK!!
medl nr 797

renegade

  • Gjest
Sv: A/T shift???
« Svar #1 på: Lø.,22,Mars,2008,22,59 »
Hey!
Jeg driver å monterer 2" bodylift fra BG-NOR på YJ min i påsken. I bruksanvisningen står det noe om A/T shift som skal tilpasses, men grønn som jeg er!! aner jeg ikke hva A/T shift er ??? Noen som kan hjelpe??
Jeg har hevet den og driver med å monterer alt som ble demontert i forkant, har ikke hatt noen store problemer ennå men finner ikke ut av hva A/T kan være. :P

Høres sikkert veldig dumt ut for dere som kan dette, men hadde hvert fint å fått klarhet i det slik at jeg ikke bare driter i det og kjører avgårde når jeg er ferdig!

På forhånd  TAKK!!

Tja, A/T shift høres litt merkelig ut, men det kan jo være girspaken til atomaten.  Eller spaken til transfer'n ?
Sjekk om disse slår borti hullen(e) i gulvet når du prøver de i alle posisjoner.

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Sv: A/T shift???
« Svar #2 på: Sø.,23,Mars,2008,00,57 »
Jeg har manuel-kasse og den blir omtalt som: manuel shift. Mens spaken til transfer-kassa blir kaldt: 4WD-shift, så det kan da ikke være noen av disse???
medl nr 797

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: A/T shift???
« Svar #3 på: Sø.,23,Mars,2008,10,00 »
Det gjelder automat gir det der. Når man løfter karrosseriet så blir lengden feil på de stagene fra rattstammen og ned til kassa. Derfor følger det med en brakett til å veie opp for dette. Ikke noe å bry seg om hvis du har manuelt gir.  :)
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

renegade

  • Gjest
Sv: A/T shift???
« Svar #4 på: Sø.,23,Mars,2008,11,07 »
Det gjelder automat gir det der. Når man løfter karrosseriet så blir lengden feil på de stagene fra rattstammen og ned til kassa. Derfor følger det med en brakett til å veie opp for dette. Ikke noe å bry seg om hvis du har manuelt gir.  :)

Men sjekk for sikkerhets skyld spaken til transfer'n, har hendt at hullet i gulvet må "masseres" litt for at den ikke skal hoppe ut av 4-low eller no'

Utlogget Fagelund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 160
  • medl nr 797
Sv: A/T shift???
« Svar #5 på: Sø.,23,Mars,2008,18,56 »
Takk skal dere ha!!

Var litt forvirranes at monterings-veiledningen gjaldt både manuel og automat settet.

Når det gjelder de andre girspakene var det ikke noe problem med hullet i gulvet ;D, eneste er at manuel spaken slår inn i midtkonsolen pga noen modifikasjoner jeg har gjort. Men det får jeg fiksa på en måte :P
medl nr 797