Skrevet av Emne: Strammehjul og Serpentinerreim  (Lest 1332 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Trond

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Strammehjul og Serpentinerreim
« på: Ma.,17,Mars,2008,18,42 »
Hei Forum........................

Leser så mye fra flinke mekanikere ang. rep. skal kjøpe og skifte Strammehjul og Dynamoreim på en WJ gr. cher. 2000 mod.
Skal bestille fra engeland. Lurer på hva dette Strammehjulet heter på engelsk.

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Strammehjul og Serpentinerreim
« Svar #1 på: Ma.,17,Mars,2008,19,24 »
Strammeren heter vel " serpentine belt tensioner" eller noe lignende.

Byttet dette på min WJ 3.1TD, er en veldig enkel og grei jobb.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Strammehjul og Serpentinerreim
« Svar #2 på: Ma.,17,Mars,2008,19,34 »
-Serpentinbelt
-Tension Pulley
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten