Tanker omkring medlemskontingent:
Med nesten 800 brukere, tror jeg "ingen" har helt oversikt over hvem er hvem, og hvem kommer fra hvor. Mange har svært mangelfult utfylt profil, og vil være vanskelig å spore.
Kansje en ide å "kreve" bostedsregion for å registrere profil, med en "heads up" til lokalkontakt på mail?
Kansje det også kan være en ide å lage et standardoppsett med hva JCN gjør for en Jeep- interessert, og hva en Jeep- interessert kan gjøre for JCN, med en oppfordring om å betale kontingent ved registrering av profil?
JCN gjør mye bra, men jeg savner en større profilering på satsingen som blir gjort mtp utkastet til ny motorferdsellov og godkjenningssaker sammen med Amcar. JCN har brukt en del cash og mye tid på dette, og jeg føler meg ikke sikker på at "alle" er klar over det.
Ved å fokusere på de positive grepene JCN tar, være seg kjøretreff, pizzacruising, mekkekvelder, arbeid med/mot øvrigheten ol kan det friste flere til å betale den symbolske summen for medlemskap.
Andre forum tar betalt for at brukerne skal få utvidede rettigheter på forumet, det bygger ikke nødvendigvis opp under muligheten for å drive hobbyen ut over den digitale verden.
Fokuser mer på det som JCN faktisk gjør, så vil nok også flere se at det er en organisasjon verd å være medlem i, og støtte opp om.
Poster som JA,DU JA! og MELD DERE INN! må nok underbygges en hel del dersom de skal funke som en invitasjon til klubben.
Isolert sett oppfatter i alle fall jeg det som en utidig melding om at en ikke er velkommen dersom man ikke betaler...