Hei, søker og lurer litt her...
Har til nå hatt en 2.5l 5trinn manuell TJ med 4,88 utveksling og 35" dekk. Syns faktisk den skulle vært enda lavere giret ved kjøring i skauen. Nå har jeg akkurat kjøpt en TJ 4.0L Sahara med automat og er i ferd med å bestille deler for å få den kjørbar

. Har tenkt å heise 4" på fjærer, sette på SYE kit (som jeg har skjønt er et must). Tenkte å bestille 30 spline forsterkede stikkaksler og ARB forran og bak. Men er usikker på hva jeg skal velge av utveksling...
Jeg har ikke så mye erfaring men kanskje noen av dere som har vært i søla før kan svare på følgende:
Tenker å kjøre med 35" dekk og bruke bilen på vei men også i skauen, er opptatt av at jeg får litt punsj når jeg skal opp og fram.
Har tenkt å velge 4,88, men blir turtallet da for høyt til vanlig bruk? Det er en 1997 mod og jeg vet ikke hva slags automat som sitter i den. Har ikke tenkt å ligge å flå time etter time på motorveien...
Det står her på forumet at man bør ha justerbare øvre og nedre kontrollarmer ved montering av SYE kit, hvorfor det? Hvis jeg har f.eks. har nedre armer faste og setter på justerbare øvre armer, kan jeg ikke da justere det som trengs?
Hva med vinkelen på mellomakselen til fremakselen ved 4" heving, er ikke det noe problem?
jaja så sitter jeg her med 2 TJer og fler spørsmål enn svar... Noen som er på hugget etter 2,5L TJ med 4,88 utveksling, ARB bak, 2" fjærheving og 2" body lift så får dere si fra

Bjørn Terje