Skrevet av Emne: mekaniker  (Lest 5341 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Toften

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
mekaniker
« på: Sø., 3,Februar,2008,18,34 »
kunne hvert gøy og bruke sine ferdigheter her i steden for og måtte reise helt til sørlandet for så lenge leg ikke har bil her så kan jeg stå til rådighet med min kunskap og erfaring på det området

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: mekaniker
« Svar #1 på: Sø., 3,Februar,2008,18,55 »
Kjempefint av deg å tiiby deg. Er det snakk om praktisk hjelp eller alà "spør mekanikeren" i forumet? Var du på Roalds kro på tordag?
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: mekaniker
« Svar #2 på: Sø., 3,Februar,2008,19,53 »
Åhhh dere er heldige som har Mr. Fixit hos dere i Bergen! :)

Er redd for at det kanskje blir litt mye å gjøre Olav, når bergensere i JCN finner ut alt det rare du kan.

Men hyggelig at du viser ansikt og "flagger" hvem du er :)

For å si det sånn.....skulle ønske Olav bodde her i Drammen, for nå tror jeg f... skjære meg den jeep`n tar livet av meg med sin vakum-lekkasje som er "umulig" å finne. Trodde alt skulle bli så mye greiere med TBI på 258`n, men så lenge den suger falsk luft, så går forbruket opp fra 2,1 til nesten 4 liter pr. mil. Uuuhg.....

Ta godt vare på Toften, Bergensere ;D














Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: mekaniker
« Svar #3 på: Sø., 3,Februar,2008,20,02 »
Er det han mr.fixit som kutter og sveiser sammen axlinger, sveiser kamstål på felger så dekkene ikke vrenger av felgen,osv. Har kriger? Da var han på Meeting på Roalds. Snakket uanfektet om det meste teknisk og mekanisk innen Jeep. Fint å ha ham her da ja. ;D Og Ronny! Misunnelse er en uting, ikke bra.  ;D
« Siste redigering: Sø., 3,Februar,2008,20,23 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

renegade

  • Gjest
Sv: mekaniker
« Svar #4 på: Sø., 3,Februar,2008,21,26 »
Trodde alt skulle bli så mye greiere med TBI på 258`n, men så lenge den suger falsk luft, så går forbruket opp fra 2,1 til nesten 4 liter pr. mil.

Hvilket TBI sett har du satt på - Howell, Holley eller noe gjemmemekk ... ?

Utlogget Toften

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: mekaniker
« Svar #5 på: Sø., 3,Februar,2008,21,45 »
Ja Ronny det er gøy og kunne sså til disposisjon både teknisk og praktisk for stort sett ingenting er umulig bare det umulige tar litt tid .

Og så er det det at da får en holdt ferdighetene sine vedlike og så får en dyrket hobbyen sinn selv omm en ikke har bilen her og så slipper en og gå hjemme for klør i fingrene  :D ::)

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: mekaniker
« Svar #6 på: Sø., 3,Februar,2008,23,50 »
Per se:
http://www.affordable-fuel-injection.com/index.php?id=22&title=AMC%2FJeep+Throttle+Body+Fuel+Injection

Det jeg måtte ordne i Norge var plugger, kabler, lokk, rotor, coil og luftfilter (Airaid)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

renegade

  • Gjest
Sv: mekaniker
« Svar #7 på: Ma., 4,Februar,2008,08,39 »
Per se:
http://www.affordable-fuel-injection.com/index.php?id=22&title=AMC%2FJeep+Throttle+Body+Fuel+Injection

Det jeg måtte ordne i Norge var plugger, kabler, lokk, rotor, coil og luftfilter (Airaid)
Ser jo greit ut, ligner på Holley sitt.  Rent bortsett fra at dette kan du i utgangspunktet ikke justere (?).
Mulig det finnes noe SW slik at du i det minste kan gå inn å sjekke ting, men her er det vel EEPROM basert, så du må nok ha noe spesial SW hvis du skal modde tabellene i denne...

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: mekaniker
« Svar #8 på: Ma., 4,Februar,2008,18,32 »
En egen chip er laget til meg og min bil, etter mine spesifikasjoner på dekk, giring, automat, AC, motor osv. Tror det kan være like greit, da sluttresultatet blir best om fabrikk-chipen funker hensiktsmessig. Alternativt meg som "rakettforsker" på dette området ville neppe gitt ett optimalt resultat.

Vil derimot ikke banne på at denne chipen er unik ;)...kan hende at dette er ett standard-chip gutta har liggende, som passer sånn cirka til min bil. Det er også en mulighet.

Men jeg kan bruke OBD i ALDL-kontakt, og lese "alt" :)

Men kan en eller annen modera-Tor vennligst flytte meg og Per vekk herfra og over i avdeling 1, som i YJ ;D
« Siste redigering: Ma., 4,Februar,2008,18,34 av Ronny »
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Sv: mekaniker
« Svar #9 på: Ma., 4,Februar,2008,19,53 »
Sitat
Ja Ronny det er gøy og kunne sså til disposisjon både teknisk og praktisk for stort sett ingenting er umulig bare det umulige tar litt tid .

Og så er det det at da får en holdt ferdighetene sine vedlike og så får en dyrket hobbyen sinn selv omm en ikke har bilen her og så slipper en og gå hjemme for klør i fingrene   

Vi setter uendelig pris på å få en så hyggelig og hjelpsom kar til Bergen :D :D :D
Vi må jo få til et garasjetreff til våren, kanskje Martha trenger hjelp til sin YJ...

Så må vi få til et ledig sete til deg når det blir kjøring utover ;)
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget Toften

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: mekaniker
« Svar #10 på: Ma., 4,Februar,2008,21,03 »
ja kunne hvert gøy det spess når en klør i fingrene etter og meke litt Jeep i gjen er gøy det og setter stor pris på det hvis enn kan henge seg på en av dere når det blir kjøring.

Synes det er bare trivlig jeg og kunne gjøre litt nytte for seg og kunne bruke sin kunskap på det området

MVH Toften GPW

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: mekaniker
« Svar #11 på: Ti., 5,Februar,2008,05,21 »
Pass deg nå Olav Så jeg ikke tvangs sender deg "hjem" til Sørlandet igjen..


Her er noen eks. Som "vi" har modda.
Tvin stick skifter fra currie, det eneste som var igjen av kulene på toppen, med påfølgdene test kjøring kl 0200...

Korting av dana 44 framaksel.
Tilpasset nissan 3,3diesel motor og driverk til Jeep YJ

Motor fester I CJ-7 for LT-1 motor

400 ltrs diesel tank til cobra 860 i rustfritt med maange skvalpe skott.

Sjakel reversal kit på leifurs CJ-7

Nye ramme vanger ca 3 meter i en Landcruiser LJ-70.

Krigeren til Olav er et stykke for seg selv.

Den består av:
1stk full boksa kriger ramme (krigeren er ikke full bokset orginalt)
volvo 2,1 blokk som er 2,6 liter med insprut fra volvo 740.
volvo 164 girkasse med med vridd clutsjhus slik at 2,1 blokka passet. Dana 18 transfer.
volvo mellomaksler som er samme lendge foran og bak slik at knekker den ene kan man bare bytte om. Toyota hilux aksler m arb. Hilux fjører med sjakel reversal foran. Nissan styresnekke, med nå gwagen parralell stag. Fullt bur MM

Navnet på bilen er: GÅLDEN IGEL

Døpt av Ronny..

« Siste redigering: Ti., 5,Februar,2008,05,24 av kjetil »
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget Toften

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: mekaniker
« Svar #12 på: Ti., 5,Februar,2008,16,44 »
Ja du Kjetil sån er det når en klør i fingrene og vi er jo begge av den typen som tenker som så alt går det er bare noen små justeringer som skal til smiler .

Og alt av arikanske deler som de sier skal passe da er det bare og (drill, cut and weld) men alt er jo mulig da

Ps den motoren som står i den bilen den er enda mere modifisert en det kjetil sier alt er custom der ikke en dritt som er originalt

du johansen tenker enn gjennom så kan nåkk den  meritt lista bli lenger for det er utrolig hvor mye rart enn har hvert borti ;D ;)

Utlogget Toften

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: mekaniker
« Svar #13 på: Lø., 1,Mars,2008,15,32 »
Ja så var mit opphold i bergen over jeg trekker ned på sol kysten i gjen så da blir det og skru egen jeep og litt andres men synes dere i nergens jengen er en fin jeng så takker for den tiden jeg har tilbrinkt med dere


MVH GPW Toften

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: mekaniker
« Svar #14 på: Sø., 2,Mars,2008,01,50 »
Hei. Vi lurte på om du ville dukke opp på (raspeball, komle)jeepmøte på Roald's kro torsdag, men... Du får ha det bra på hjemmebanen igjen.  :) Og hjertelig velkommen til Bergen, anytime.   :)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8