Skrevet av Emne: Nye hovedlamper til WJ  (Lest 8688 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
Re: Nye hovedlamper til WJ
« Svar #15 på: Ti.,20,Oktober,2009,01,22 »
Neste prosjekt kanskje: De er jo så billige nå.

2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget tarjei

• 258 CID
  • *
Re: Sv: Nye hovedlamper til WJ
« Svar #16 på: Ti.,20,Oktober,2009,22,29 »
Jeg kjøpte Xenon kit til min WJ hos Torgersen Bil på Elverum. Lett å montere og lyser bra. Utbredelsesmønster ikke helt patent, men ingen blinker av møtende, så jeg antar det er OK. Bilradioen har i praksis ikke RDS ved dårlige radioforhold. Når jeg slår av lysene, forsvinner støy fra radioen, og den finner straks ny sender!

Jeg har også kjøpt Xenon kit hos Torgersen Bil. Veldig godt fornøyd med disse og ikke minst service de gir. Har aldri hatt noen problemer med støy på radioen. Men det kan hende jeg har hatt flaks, ikke vet jeg.

--
Tarjei
WJ 00 Limited 3.1 TD
2" og 31" A/T + 3" eksos

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #17 på: To.,29,Oktober,2009,04,08 »
Ja da fikk jeg mine 6 stk Toshiba HIR 9011 65W (HB3 9005) pærer fra yankee doodle.
Monterte 2 stk i venstre hovedlykt, og ja det ble litt bedre lys. Ingen revolusjon men merkbart bedre.
Meget behagelig lys for de som ikke vil ha hverken ekte xenon eller xenon look pærer.
150 kr pæra (momsfritt ble det visst også  :P). Høyre side tas ved neste anledning.
Diverse modifiseringer var nødvendig, spesiellt i nærlysreflektoren siden pæra sitter dypere.
Der ble det Dremel og kniv. USA-lyktene er visst ikke helt lik våre ifølge bildet på foregående side.

« Siste redigering: To.,29,Oktober,2009,04,19 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #18 på: To.,26,November,2009,02,55 »
Kan fortsatt anbefale disse Toshiba HIR pærene, de gir bedre lys rett og slett.

Men ser at reflektorene mine er litt støvete og glassene er også noe støvete inni og småripete utvendig.
Kanskje investere i nye lykter hvis det ikker er kurant å åpne lyktene med kniv eller bake dem i ovnen for å løsne limet (som jeg leste om på et US forum). Må i såfall sjekke hvilken temperatur dette foregikk på.l...

Fant jo svaret her i en hel avhandling: http://www.jeepforum.com/forum/f13/wj-headlight-turn-signal-mod-494045/
175 grader i 5-7 minutter.. på treunderlag!

"Norske" lykter har en sånn dings som står øverst til venstre på bildet mitt av baksiden av hovedlykten jeg demonterte.
Denne dingsen finnes ikke på bildene fra jeepforum.com. Hva kan det være for noe tro ? Hullet er plombert på US-bildene.

Kjøper man nye slik som disse latterlig billige (kr 200 pr stk ++) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1999-2000-Jeep-Grand-Cherokee-Limited-Head-Light-Lamp_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3efa01e82eQQitemZ270482401326QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
hva da med med den elektriske høydejustering, kan den flyttes over til disse, for i USA var det vel ikke så vanlig med slikt.

« Siste redigering: To.,26,November,2009,04,31 av teerex »

Utlogget madcap1973

• 304 CID
  • **
« Svar #19 på: Fr.,19,November,2010,08,50 »
Noen som har kjøpt nye hovedlykter fra statene?

RockAuto Parts har disse http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1390450, men hva skjer med elektrisk nivåregulering? Trodde det var regulering på festet som holder lyktene, ikke i selve lykta, men mulig jeg tar feil - har ikke studert dette på WJ'en.
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #20 på: Fr.,19,November,2010,13,46 »
det er nok en motor på selve lykta. mulig den går an å flytte over vil jeg tro.
du ser den på et av bildene over her.

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #21 på: Sø.,21,November,2010,21,10 »

Husk at USA lyktene ikke er E-merket, du kan få trøbbel på neste EU-kontroll, selv om det har ingen praktisk betydning.
Det er vel derfor forhandlerne i Norge tar seg godt betalt for euro-lyktene.

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #22 på: Ti.,23,November,2010,21,42 »
Da tok en av mine 4 Toshiba HIR-pærer kvelden etter 13 mnd. Det var nå kort tid.
Hadde heldigvis 2 ekstra på lager.

Utlogget Hans Chr

• 304 CID
  • **
« Svar #23 på: On.,24,November,2010,21,34 »

Husk at USA lyktene ikke er E-merket, du kan få trøbbel på neste EU-kontroll, selv om det har ingen praktisk betydning.
Det er vel derfor forhandlerne i Norge tar seg godt betalt for euro-lyktene.

Er ikke bare at de ikke har E-merke, de har og et annent lysbilde. Om dette har noen praktisk betydning vet jeg ikke. Jeg syns nå at Jeep'en har gode lys. Har en 93 modell voyager, og denne har dårlige lys. Nerlys er ommentrent det samme som parklysene på jeep'en. Er jo ikke mulig å få tak i nye lykter heller bortsett fra USA versjonen.