Skrevet av Emne: Nei og nei!Er det virkelig sånn??  (Lest 2684 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Magga

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Nei og nei!Er det virkelig sånn??
« på: To., 6,Desember,2007,20,56 »
Heihei. Jeg har fått en lekkasje i kløtsjpumpa mi :(. Jeg la meg da optimistisk under bilen for å lokalisere litt mer nøyaktig hvor lekkasjen er. Ser da til min store forskrekkelse at røret går INN i kløtsjhuset!
Det kan da ikke være mulig at jeg må av med kassa for å skifte den?. ???..? Noen som har peiling på dette? Har enda et lite håp om at det går an å komme til den fra det støvdekslet på undersiden....men... :-\
-01 Grand Cherokee 3,1td limited, -03 X5 3,0D sport, -71 Camaro, -79 Malibu, -08 MXZ 800 XP, -06 KFX 400, -62 Tempo Corvette med NOS;)

"Det er hardt i olja, men det er bedre enn å jobbe..."

renegade

  • Gjest
Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
« Svar #1 på: Fr., 7,Desember,2007,09,07 »
Heihei. Jeg har fått en lekkasje i kløtsjpumpa mi :(. Jeg la meg da optimistisk under bilen for å lokalisere litt mer nøyaktig hvor lekkasjen er. Ser da til min store forskrekkelse at røret går INN i kløtsjhuset!
Det kan da ikke være mulig at jeg må av med kassa for å skifte den?. ???..? Noen som har peiling på dette? Har enda et lite håp om at det går an å komme til den fra det støvdekslet på undersiden....men... :-\

Ikke utenkelig at du må av med kassa & kappa.
Har du midtkonsoll ?  Hvis ikke, løft på teppet & sjekk om du har et deksel rundt girspaken.
Har du det, så kan bruke ei talje ovenfra, det gjorde jeg da jeg tok ut kassa engagn, funka fint det.

Om du må ut med kassa, det finner du i Haynes maualen.  Hvis du ikke har Haynes manualen eller lignende, så er det et ypperlig juleønske...  Tips herved oversendt.

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
« Svar #2 på: Fr., 7,Desember,2007,09,21 »
Til info

Det er kun 1994 og 1995 modellene som har clutch master pumpen utenpå "bellhouse" alle øvrige har innvendig (som er noe drit)

Jeg kjøpte av den grunn en 1994 modell, som viste seg når jeg skulle skifte clutch var en 1993 model (faens vognkort, der står 1994 modell)

mvh
Kjartan

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
« Svar #3 på: Fr., 7,Desember,2007,10,23 »
Jeg kjøpte av den grunn en 1994 modell, som viste seg når jeg skulle skifte clutch var en 1993 model (faens vognkort, der står 1994 modell)
"Modell" i vognkort = registreringsår. Sjekk alltid chassisnummer.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Magga

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
« Svar #4 på: Fr., 7,Desember,2007,23,48 »
F...! Hva i all verden tenkte de med? Så god plass det er der og da.
Skulle likt å snakke med han som syns det var en god ide å plassere den der! Jeg vil ha to doser av det han var rusa på, så kanskje det går lett å skifte den og! >:(
-01 Grand Cherokee 3,1td limited, -03 X5 3,0D sport, -71 Camaro, -79 Malibu, -08 MXZ 800 XP, -06 KFX 400, -62 Tempo Corvette med NOS;)

"Det er hardt i olja, men det er bedre enn å jobbe..."

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
« Svar #5 på: Lø., 8,Desember,2007,09,29 »
Skulle likt å snakke med han som syns det var en god ide å plassere den der! Jeg vil ha to doser av det han var rusa på, så kanskje det går lett å skifte den og! >:(

Han er sikkert broren til han som oppfant de selvsettende "mutterne" som holder plastbitene langs kanalene fast på innsiden.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Magga

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Nei og nei!Er det virkelig sånn??
« Svar #6 på: Lø., 8,Desember,2007,12,24 »
Ganske genialt det og ja...
-01 Grand Cherokee 3,1td limited, -03 X5 3,0D sport, -71 Camaro, -79 Malibu, -08 MXZ 800 XP, -06 KFX 400, -62 Tempo Corvette med NOS;)

"Det er hardt i olja, men det er bedre enn å jobbe..."