Hvis dette faktisk er tilfelle, så burde Bgnor justere prisene sine noe i takt med dollaren, istedet for å ta til seg den ekstra fortjenesten.
In your dreams ... (NB ! Dette er ikke kritikk av BGNor eller 4x4 Supply !!)
Har du noen gang opplevd at noen som har omtrent monopol på noe har satt ned prisen ?
Det eneste som hjelper er reel konkuranse, og desverre, slik BT utøver regelverket idag, så er det ingen reel konkuranse.
Hvis en får til en endring i regelverket så skal du se at prisene blir noe helt annet.
Men tilbake til det med hevesett, et kjapt søk på
www.ebay.com så fant jeg f.eks. dette 4" kittet:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1997-2006-Jeep-TJ-Wrangler-4-X-Series-Lift-Kit_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33585QQihZ007QQitemZ170165078875QQtcZphotoDette koster ca. $ 900 i USA, og det kommer med 4 fjærer, 4 dempere, dropped pitman arm, track bar bracketter og ikke minst 8 justerbare armer...
Det vil med sjøfrakt til Gnore antageligvis havne på max. 7500,- Da har jeg regnet 1000,- i frakt fra USA til Gnore.
Samme firma har det ultra korte SYE kittet til ca. $ 230, det bør en få til Gnore for under 2000,- med moms, frakt og alt...
Sendt i samme pakka, så kommer det vel på ca. 1500,-. Da er vi på ca. 9000,.
Da mangler en CV aksel, den får en for ca. $ 300, det er ca. 2000,- m/mva + frakt. Igjen, får en den sendt samtidig, så bilr det lite ekstra frakt.
Så for en ca. 11000,- så får en 4" lift kit, 8 justerbare armer, ultra short SYE og CV aksel. Mnagler vel da lengre bremseslanger, kanskje 2 justerbare track bar's istedenfor brackettene, men eller ser det jo relativt komplett ut.
Om "Rough Country" er kvalitet, det aner jeg ikke.