Skrevet av Emne: JK Rubicon på bil07  (Lest 6871 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: JK Rubicon på bil07
« Svar #15 på: To.,29,November,2007,15,42 »
men da kan kanskje eieren få lov til å forklare om selv......
Da får vi håpe at den fremtidige eieren er bruker her på forumet, eller at du er vennlig å informere han om at vi KREVER bilder og info.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget MF

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 64
Sv: JK Rubicon på bil07
« Svar #16 på: To.,29,November,2007,19,12 »

snakket med en av selgerne på brancos i tbg, de må bygge om velte bøylen for at statskassa skal passe og da må de få ombygingen godkjent av produsenten. de regnet med å ha den for salg ca februar 08 som varebil. rubicon vil da koste ca 450 000. som personbil ligger rubicon på 720 000. begge mod. med 2,8 disel.

min erfaring med bilfirmaer er at når de sier februar så blir det ikke før april....

Utlogget nwerring

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Sv: JK Rubicon på bil07
« Svar #17 på: Ti., 4,Desember,2007,09,30 »
 ;D Jaggu står ikke Wrangleren  i garasjen her ute. Jeg har gått og venta på 4-dørs Wrangler siden jeg så de første bildene av Jeep Rescue for noen år siden, og NÅ ENDELIG har det gått i boks!

Euro reglene har jo gjort det de kan for å ødelegge utseende, men takket være AEV i usa, skal den så smått om sen bli bra igjen. Front fangeren ser helt jævlig ut!!! Den er faktisk helt suveren som benk! Bak støtfangeren er en feit plast greie, med skiltet plassert akkurat der man ville hatt et bra 2" hengerfeste  >:( .Har fått det orginale skilt festet som skal under venstre baklys, fra usa, så nå må jeg overtale biltilsynet så jeg kan få et lite høyt skilt bak.....

Den skal få en moderat heving på ca 2,5 - 3" og ca 35" dekk tenker jeg. Venter på Nth degree som er kjøpt opp av AEV - de skal lage ett hevesett som passer perfekt til JK, men kommer ikke før ca februar. AEV er motsvarigheten til Arctic Truck´s her hjemme, så de kan sine saker. Om dere ikke har vært på nettsiden deres, er det værdt flere besøk!! Google på AEV Jeep, så kommer dere fram.

Ett par ting som jeg har stusset på, er at det ikke kan monteres skistativ på taket.... og at det ikke leveres med varme i setene. Kunne også ha vært optional med varmetråder i front vindu som f.eks Land Rover Defender har. Skal for øvrig få laget takstativ med hjelp av rails fra thule. Må passe litt på vekta bare...

Jeepén har fåreløpig bare sommerdekk, så har kun prøvd den litt på vanlig vei. Den er ingen rakett, men god å kjøre. Lite støy inni, (men så er jeg vant til Defender...  :) ) Setene ser bra ut, men typisk amerikanske - dvs egentlig bygd for folk over 100kg, så de gir lite støtte. Som en ekstra bonus er det en sinnsykt bra stereo i bilen! Har ikke så bra hjemme engang! Stapp inn en bra DVD film, len sete tilbake, og det er som en liten surround kinosal! Kanskje ikke akkurat derfor jeg kjøpte JK, men helt greit liksom  ;D .

For øvrig så var den grønne Wrangleren som var observert tidligere i år brukt til å sjekke om den kunne bygges om til varebilgodkjenning. Etter sigende har Jeep Norge kun solgt EN JK så langt. Prisen for en JK Rubicon Unlimited er.... fremdeles billigere enn en Land Rover Defender 110. Dyrt, javel... men om dere som er her på forumet ikke skjønner at man kan gjøre rare ting når det gjelder Jeep, da er det ingen som skjønner det!  ;) Bare MÅTTE ha´n!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: JK Rubicon på bil07
« Svar #18 på: Ti., 4,Desember,2007,09,46 »
Grattis med grom vogn! Har lyst på en slik selv og skal ha en i fremtiden.

Blir spennende å følge denne i fremtiden!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: JK Rubicon på bil07
« Svar #19 på: Ti., 4,Desember,2007,10,57 »

Gratulerer Nils, jeg har jo ant dette en stund, men har seff. ikke nevnt noe om hvem som hadde kjøpt den...
Skal bli artig å se den med andre dekk & litt heving.

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: JK Rubicon på bil07
« Svar #20 på: Ti., 4,Desember,2007,11,49 »
Hæææææærlig Nils
Håper vi snart får se "kreasjonen" ferdig!!!!

(Ringer deg om dekk straks)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW