Skrevet av Emne: Konvertering til xenon, noen erfaringer??  (Lest 2327 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget vketil

• 258 CID
  • *
Konvertering til xenon, noen erfaringer??
« på: Fr., 9,November,2007,09,22 »
Har en 2001 mod grand cherokee jeg ønsker å forbedre lyset på. Noen som har erfaringer med xenon? må reflektorene byttes?

Utlogget jonnyfly

• 304 CID
  • **
    • Artilleriforening midt-norge
Sv: Konvertering til xenon, noen erfaringer??
« Svar #1 på: Ma.,12,November,2007,03,37 »
Jeg har satt inn xenon på nærlysene samt ekstralysene  på min 99 wj, kjøpte hos: www.torgersenbil.no
De er litt dyrere enn de billigste på nettet, men servicen er utrolig bra når det gjelder evt reklamasjon og levering.
Forskjellen mellom de orginale og xenonpærene er som natt og dag, for sikkerhets skyld satte jeg inn 50w ballaster i stedet for de orginale på 35w.
Monteringen tok ca 15 min og er så enkelt at selv mor kan gjøre det  :-)

Lykke til, du vil se "lyst" på ting i tiden fremover...
2014 Jeep Grand Cherokee Summit
1944 Willys Jeep MB

4x4 = 16

Utlogget Ambu

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Fr.,14,Desember,2007,12,16 »
Hei,
Jeg har også satt inn Xenon ombyggingssett fra Torgersen Bil på Elverum i min 01 GC. Det var faktisk enklere å bygge om til Xenon enn å skaffe orginalpærer! Grei levering. Svært enkel montering. Lyser bra.

MEN! Lysene har ikke helt bra utbredelsesmønster, jeg kjører derfor med lyktene ganske senket for ikke å blende. I tillegg skaper lysene elektromagnetisk støy som gir RDS logikken i radioen trøbbel. Radioen klarer derfor ikke alltid å bytte sender når jeg kjører med lysene på!

Dessuten - det er ikke lovlig, i og med at bilen din ikke har automatisk nivåregulering på lysene eller lyktespylere.
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h

Utlogget teerex

• Get a life!!
  • Harstad, Troms
« Svar #3 på: Lø.,20,Desember,2014,02,59 »
Nei det er ikke lovlig og ikke tilrådelig å bare slenge inn xenon-kit i hovedlyktene.
Blending og dårlig lysbilde er resultatet.

Her er derimot løsningen for den fingernemme om man vil beholde original look http://www.jeepforum.com/forum/f310/wj-custom-hid-projector-retrofit-pics-1439645/
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.