Skrevet av Emne: Feil med 4-hjulstrekket  (Lest 1540 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget HJ70600

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Feil med 4-hjulstrekket
« på: On., 7,November,2007,22,59 »
Har fått en ulyd i 4 hjulstrekket. Det blir sagt at dette skyldes et kjede som "løper over" og at det medfører en relativt dyr reparasjon. Er dette en vanlig feil på Jeep Cherokee eller er det noe vedlikehold som jeg har oversett?

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Feil med 4-hjulstrekket
« Svar #1 på: To., 8,November,2007,07,43 »
Når du sier kjede som "løper over", så er det første som slår meg det kjede i transfer kassa. Finnes sikkert repsett til dette, men som et godt alternativ er jo å bytte den ut med en annen brukt. Burde ikke koste mer enn et par tusen....

Setter du den inn på merkeverksted, så får du nok en regning på ei god månedslønn vil jeg tippe. Ironisk nok, så er transfer kassa fryktelig enkel å jobbe med. Kan faktisk klare det med flere tommeltotter, bare du er litt ordensmenneske.

Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget sivrt

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1004
Sv: Feil med 4-hjulstrekket
« Svar #2 på: To., 8,November,2007,09,53 »
Dette kjedet har min svoger byttet for ikke så lenge siden. Måtte bytte noen andre småting inni der også. Han har en NP207 som ikke er så veldig vanlig lengre og måtte derfor ut med ca 4000,-. Da gjorde vi all jobben selv.
`00 WJ 4,7 V8, 3" og 32" A/T - "Åtteren"
`98 XJ 4.0 HO, 7" og 35" X-Terrain.

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Feil med 4-hjulstrekket
« Svar #3 på: To., 8,November,2007,20,23 »
Bækken Offroadservice ovehalte min Transferkasse en NP242 Ca 6800,- Med ut og inn motering