Hei
Har nå hatt min jeep på Eu kontroll, de gjikk som en drømm bortsett fra noen foringer..De de kikket på var de tverrstaget som går bak med bakaksel der sitter 2 foringer.Så var de noen snedige stag som sitter på begge sider bak.Er en form for linke armer.2 foringer i hver.Er det noen som kan si meg hva desse stagene heter på BILSPRÅKET?? Skal bestille fra usa men finner liksom ikke de jeg trenger i katalogene..
Tja, her skulle en hatt et bilde, men et forsøk:
På tvers av bilen, litt over akselen, festet til ramma i den ene enden og bakakselen i det andre sitter det et panhardstag, det holder bakakselen på plass sideveis (og det er en tilsvarende foran). Disse heter trackbars.
Så er det 4 armer, 2 på hver side som går fra bakakselen og fremover. En festet under akselen og en over (dette heter en 4-link for 4 armer). Disse heter konkret for control arms. De sørger for at akselen kan bevege seg opp/ned. Og ja, det er et tilsvarende oppsett foran.
Og til sist, så er det en (anti) swaybar, foran en tykk og bak en tynn. Disse sitter på tvers av bilen, festet til ramma, men fra hver ende så går det en link arm ned til akselen.
Mistenker at det kanskje er denne siste / disse armene de kikket på ? Er vel litt forbruk av disse, men det er som regel foran ?
Så søk litt på 'nettet til du finner noen bilder / skisser så du greier å identifisere armene eksakt. Forøvrig så står det masse nyttig informasjon i haynes manualen, den får du kjøpt på
www.automobila.no eller
www.amazon.com eller direkte fra
www.haynes.com.