Det er flere løsninger for dette.
Hevesettene som monteres er som regel på enten 2 eller 2,5 tommer. Senkesettet på transferkassa er 1". så regnestykket for effektiv heving fra bakken er lett å gjøre. Nå skal det også sies at man hever jo i hovedgrunn for å få på større hjul også. Og større hjul, hever også bilen ifra bakken.
Noen merker vibrasjoner i mellomakslen bakover når man hever en TJ. Dette er fordi vinklene på kryssene til mellomakslen ikke går helt opp i hverandre.
For å fikse vibrasjoner (slik at ikke lagrene i kassa går) kan man gjøre en av tre tiltak.
1: Det mest vanlige er å montere 1" senkesett på transferkassa. Dette er gjort på ca 15 - 30 minutter og funker.
2: Det få har hørt om er motorløft. Man bytter motorfestene med nye i torsjonsgummi eller polyurethan som er 1" høyere enn originale. Polyurethan er hard plast, og anbefales ikke, men torsjonsgummi tar opp mange vibrasjoner og ligner de originale. Dette utligner de vinklene på mellom akslen, slik at vibrasjonene blir borte. Dette har jeg gjort, og det fungerer utmerket. Men vær oppmerksom på at dette gjør at motoren kommer nærmere panseret. Tror ikke bodylift er nødvendig, men verdt å sjekke.
3: Montere Slip-Yoke-Eliminator og ny mellomaksel. Det dyreste og beste alternativet. Dette forbreder også bilen på opp til 4" løft.
punkt 1 og 2 er forholdsvis rimelige og kommer på rundt en tusing.