Skrevet av Emne: Spm. om Sye kit  (Lest 2092 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget LesPaul

• 304 CID
  • **
  • 2000 mod TJ
Spm. om Sye kit
« på: Fr.,26,Oktober,2007,17,23 »
Når man monterer et SYE kit, kan man da fjærne de spacerne som senker transferkassa hvis man hever 2"?
Virker så bortkastet å heve 2" for å senke bilen 1" på midten etterpå  :P

Og er det noen som har prøvd dette:
http://www.quadratec.com/products/17608_18.htm ?

Virker som no jall, og har ikke noe tro på at det kan ha noe å si, men gjør den noe som helst? Den er jo veldig billig.
« Siste redigering: Fr.,26,Oktober,2007,17,25 av FauxPas »
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget CJ-7 golden eagle

• Klubb verv
  • 360 CID
  • Kalender ansvarlig.
    • www.4x4jeep.no
Sv: Spm. om Sye kit
« Svar #1 på: Fr.,26,Oktober,2007,18,36 »
Jeg kan ikke noe om TJ og SYE kit, men jeg er helt enig i at det er rimelig bortkastet å heve bilen i
hver ende og senke den nesten tilbake på midten.

På min CJ7 så har ihvertfall ikke jeg gjort det på den måten

Det finnes sikkert smartere løsninger for TJ
Tom Jensen
JCN medlem nr. 8
2013 Jeep JK Unlimited Rubicon
1980 Jeep CJ-7 golden eagle 350 cid.
1978 Jeep CJ-7 Stainless Steel karosseri
2008 Can-Am Renegade 800HO

www.4x4jeep.no

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #2 på: Fr.,26,Oktober,2007,20,15 »
Det er flere løsninger for dette.
Hevesettene som monteres er som regel på enten 2 eller 2,5 tommer. Senkesettet på transferkassa er 1".  så regnestykket for effektiv heving fra bakken er lett å gjøre. Nå skal det også sies at man hever jo i hovedgrunn for å få på større hjul også. Og større hjul, hever også bilen ifra bakken.
Noen merker vibrasjoner i mellomakslen bakover når man hever en TJ.  Dette er fordi vinklene på kryssene til mellomakslen ikke går helt opp i hverandre.
For å fikse vibrasjoner (slik at ikke lagrene i kassa går) kan man gjøre en av tre tiltak.

1: Det mest vanlige er å montere 1" senkesett på transferkassa. Dette er gjort på ca 15 - 30 minutter og funker.

2: Det få har hørt om er motorløft. Man bytter motorfestene med nye i torsjonsgummi eller polyurethan som er 1" høyere enn originale. Polyurethan er hard plast, og anbefales ikke, men torsjonsgummi tar opp mange vibrasjoner og ligner de originale. Dette utligner de vinklene på mellom akslen, slik at vibrasjonene blir borte. Dette har jeg gjort, og det fungerer utmerket. Men vær oppmerksom på at dette gjør at motoren kommer nærmere panseret. Tror ikke bodylift er nødvendig, men verdt å sjekke.

3: Montere Slip-Yoke-Eliminator og ny mellomaksel. Det dyreste og beste alternativet. Dette forbreder også bilen på opp til 4" løft.

punkt 1 og 2 er forholdsvis rimelige og kommer på rundt en tusing.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Stein-K

• Administrator
  • Get a life!!
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
« Svar #3 på: Lø.,27,Oktober,2007,08,08 »
Sye kit ( som beskrevet nede på siden her! ) er den beste løsningen. Men som Tomas sier også den klart dyreste!

Ja man fjerner spacerne som har senket T-kassa og man får en mye bedre geometri på mellomakselen og i tillegg en mye grovere mellomaksel. Uten sye, men med senking av T-kassa så er det fortsatt store påkjenninger på kryssene til mellomakslingen. Dette blir helt borte på sye.

Den Jet chipen har jeg ikke personlig testet, men alle de jeg har snakket med den gangen jeg vurderte det, var vel enige med at det ikke ga nok effekt for pengene. Den gir minimalt alene, men sammen med sports eksos, nytt luft filter ++ så ga den litt drag. Alle var enige om at det mest merkbare var tøffere lyd ( = eksosen og luftfilteret.....)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

• 401 CID
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
« Svar #4 på: Lø.,27,Oktober,2007,19,17 »
Jeg har lenge vurdert den chippen. Var på nippe til å kjøpe en stage1 chipp for 4 år siden, men var ikke nok sikker på effekten.
Har i dag banks grenrør, sportskatalysator, effektanlegg hele veien bakover, throttle body spacer og K&N luftfilter. har ett lite håp om at Stage2 chippen skal kunne gi meg litt mer "thrust", men er fremdeles usikker. har aldri fått meg til å handle en sånn chip. Velger vel å tro at stage2 er den chippen som gir deg mest.
Tror ikke jeg ville kjøpt stage1 i håp om å merke mer effekt.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.