Skrevet av Emne: Håndbrekk  (Lest 3197 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Håndbrekk
« på: Lø., 7,Oktober,2006,01,09 »
Ja noen må vere først ;D Hva er kravet til håndbrekket ved eu kontrol på en 90mod XJ?
« Siste redigering: Ma.,16,Oktober,2006,18,16 av Herman »

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Handbrek
« Svar #1 på: Lø., 7,Oktober,2006,10,03 »
Du må fårst og fremst ha et håndbregg i bilen. ;)
Hva du mener med krav,det skal i förste rekke ta noenlunde jevnt på begge sider og da kunne holde en bil i bakke.. Mener at för,så skulle liksom ett brekk gå 4-5 hakk för det låser hjulene.Men ikke sikker på om det er slike regler i dag.Men sånn ca der omkring.(hvis det var det du lurte på da.)

Utlogget MasterMedic

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Sv: Handbrek
« Svar #2 på: Lø., 7,Oktober,2006,16,01 »
??
Handbrek, håndbregg "har det noe med sau å gjøre"?

Diskuterer dere håndbrekk her?

 8)
Unnskyld, men måtte bare..
« Siste redigering: Lø., 7,Oktober,2006,16,02 av MasterMedic »
Ett problem løst skaper to nye problemer å løse.
----------------------------------------------------------

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Handbrek
« Svar #3 på: Lø., 7,Oktober,2006,18,12 »
Joda det er hånbrekk jeg mener, det er ikke så lett er aldri så lite dystlekiker så dette blir ikke siste skrivefeile. :) Tilbake til håndbrekket dette med 4-5 hakk trur jeg er borte. Hørte noe om at det skulle sakke 9m i sekundet. I mot bakken står bilen men i bratte nedoverbakker er det et problem. har nye klosser og skiver det blev lit bedre nå etter jeg har svisa lengere armer på calipera. Til en opp lysning så er det  Warn fulfloating axel kit med braket til Cadilac brese caliper. dette er gjort for å få bedre bremser og håndbrekk end orginalt og det er bedre end orginalt, men fikk en 2 feil på Eukontrolen har ikke vist den etter forlenginga av armer. men hvist kravet er at den skal stå uanset hvor brat bakken er så tviler jeg på at dette blir godkjent.  ???

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Handbrek
« Svar #4 på: Ma., 9,Oktober,2006,18,05 »
Tror jeg har funnet løsninga. fjera som sitter rumdt orginale håndbrekkswiren må bort.
Fant svaret på en netside ( http://jeephorizons.com/tech/xj44part3.html ) nå ble jeg glad ;D ;D dette problemet har jeg slitt med lenge mange timer i garasjen ::)

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Håndbrekk Hjelp
« Svar #5 på: Ma.,16,Oktober,2006,18,41 »
Har fått godkjen EU på XJn i dag, ;D men fikk også skritlig komentar på håndbreket at det er en svakhet i wiren. Dette  har ingen betydning bilen er jo godkjent, Men jeg vill jo ha det til å virke opptimalt å da trenger jeg hjelp med å fremskaffe en fulstendig justerings instuks på disse bremse calipeern. Selv er jeg ikke så flink i engelsk, så kan noenjelpe meg med å spøre etter en justering innstruks på foreksempel dene siden http://jeephorizons.com/phpbb/index.php eller andre innspil motas med takk ;)  :o ::)
PS: Caliper er hentet fra Cadellac Seville mod. 80-85