Har hatt en skikkelig runde på motoren denne sommeren, før jeg startet røyk den voldsomt nesten uansett gasspådrag, og stoppet etter første oppstart hver morgen.
Leak down test viste gåene injektorer, så alle ble byttet. EGR satt fast i halvåpen posisjon, så den ble låst i lukket posisjon og jeg monterte EGR Delete krets.
Nå var røyken redusert veldig, og draget betydelig bedre, men den slet med å starte uten mye kinning med starter.. Monterte da en elektrisk fuelpumpe før filteret som er på hele tiden.
Byttet også fuel filteret, og med elektrisk pumpe var det jo lett å få ut luft i systemet.
Når er den lett å starte kald, og går som en kule, men stopper jeg den varm og venter 5 minutter så er den tungstartet. Jeg ser i WJDiag appen at den bruker veldig lang tid på å bygge opp høytrykk, så jeg monterte en ny lavtrykkspumpe også. Fortsatt tung å starte når den er varm!
Høytrykkspumpa er 2 år gammel, men det er vel nesten bare den igjen i ligningen her nå? finner ingen lekkasjer noe sted. Funderte på høytrykksregulatoren, men da ville vel ikke bilen gått så bra når den først går? Syns den regulerer helt fint når jeg kjører..