Idag har jeg gjort noe jeg ikke har tenkt på som en aktuell forbedring/nødvendig slitedel før... byttet styredemperen! Det gjorde stooor forskjell på min 98 ZJ! Den gamle var helt utslitt, merket ikke forskjell montert eller demontert... Satt inn en ny ProComp demper, kostet ca 500,- for komplett sett hos BG NOR i Oslo. I tillegg har jeg finjustert slakken i styresnekka (løsnet spennmutter og tightet strammebolten, Torx-skruen på toppen av styresnekka). Du verden, bilen er jo blitt rene presisjonsinstrumentet!

Og ingen risting i rattet på dårlig vei, mer stabil på motorveien, ingen veiving i "terrenget" (i hvert fall ikke i sandtaket i nabolaget her...). Kan anbefales - har ikke tenkt på dette som en viktig slitedel før. Bilen har gått 162500 km.
Eneste var at den koniske skruen mot styrestaget satt noe j**** . Skulle gjøre dette i hyrten og styrten, liggende på garasjegulvet.... men det ble en drop-inn hos Greåker bilkontroll, som til slutt måtte finne frem den verste hydrauliske pressa si for å få konusen til å slippe. Deretter var det barnemat.