Skrevet av Emne: 1998 Grand Cherokee sviktende bremsepedal  (Lest 417 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Walter

  • Gjest
1998 Grand Cherokee sviktende bremsepedal
« på: Fr.,26,August,2022,19,45 »
Hei! 😊

Ny i forumet.

Har fått ei aldri så lita nøtt her.
Jeg har fått sviktende bremsepedal og trodde det var hovedsylinderen, så bestilte og monterte ny, men det ble ingen forskjell. Fortsatt sviktende pedal.
Jeg har prøvd å lufte herfra til evigheten, nærmest etter alle kunstens regler. Men ikke noen forskjell.  Har prøvd å blende av ut fra hovedsylinder, og da er pedalen knallhard, så den må være ok. Har også blendet av ut fra ABS-modulen, da er pedalen også helt hard.

Så jeg er rimelig rådvill. Kommer jo ikke gjennom EU med slike bremser. Kjøpte også alle 4 callipere og klosser nye, så de bør jo være ok Det er ingen lekkasjer noe sted, så dette er et mysterium. Har skrudd endel bil oppgjennom årene og luftet mye bremser, men her må jeg melde pass foreløpig. Har luftet både med vakuum og på "gammelmåten", men ingen forskjell.

 Følelsen er som som det er et sted bremsevæska må strømme forbi et stempel eller pakning en eller annen plass. Det er bremsevirkning, men pedalen går langt ned. Når en holder noe trykk på pedalen, svikter den gradvis og ender opp i golvet og bremselampa kommer på til slutt. Det er ny bremsevæsk også.

Er det noen som kan ha noe tips her? Takknemlig for all hjelp!😊