Skrevet av Emne: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt  (Lest 5803 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget EirikS

  • JCN- Medlemmer
  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 32
Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
« Svar #30 på: Sø.,21,Mars,2021,20,14 »
I full gang med å utbedre "EU-feil". Her er topp tatt av for å forøke å tette eksoslekkasjen fra manifoilen. To bolter var knekt, ytterst og innerst. Ikke uvanlig har vi hørt. For å slippe å tulle med gamle eksosrørkoblinger, ble hele toppen tatt av. Fikk den planet, noe som ikke var så enkelt siden verkstedene nå for tiden ikke gjør slikt. Men vi fant noen som kunne gjøre det! Egentlig hadde vi lyst å bytte hele toppen på grunn av tennplugg-hendelsen, men "deletoppen" viste seg å være sprukket, så da ble det å fikse den gamle.



« Siste redigering: Sø.,21,Mars,2021,20,16 av EirikS »

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
« Svar #31 på: Ma.,22,Mars,2021,10,06 »
Looking good! Er pinnebolter som knekker. De er der for at du skal kunne henge manifolden på plass for å kunne skru resten av skruene. Selv borret jeg bare ut boltene med toppen i bilen (r6) men blir bedre og mer permanent (og ikke minst mer vinkelrett) ved å få toppen på bordet.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget EirikS

  • JCN- Medlemmer
  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 32
Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
« Svar #32 på: Ma.,22,Mars,2021,21,34 »
Alt montert sammen! Disse motorene er kanskje ikke de mest økonomiske når det gjelder drivstofforbruk, men de er enkle, solide og slitesterke. Etter en runde med en kabel og en slange som ikke var koblet til, startet motoren opp og malte som en katt. Ingen eksoslekkasje og ingen andre ulyder. Noe ganske annet enn det orkesteret av spetakkel som spilte for oss da vi hentet bilen for lenge siden. Nydelig! Måtte selvfølgelig lakke toppdekselet Magenta når vi først hadde anledning. For øvrig fryktelig vanskelig å få tatt et godt bilde av motorrommet.