Skrevet av Emne: Fortsatt noen som er interessert i Cherokee XJ, 2001 2,5TD 175000 km  (Lest 1574 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Dry Only

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Hei,
Bilen ble EU godkjent idag uten andre merknader enn en gåen pære i bremselyset øverst bak.. Det er veldig lite rust på den.
Nettopp hevet med 2"hevesett og nye fjærer bak.

Men jeg er drittlei av bremsesystemet på Dana 35. Vanskelig å justere håndbrekk og klosser.
Og differensialen lager litt for mye lyd etter min smak. Det har den gjort hele tiden, men folka på verkstedet sier dette er helt normalt for disse bilene.

Så er spørsmålet, selge bilen eller bytte aksling til noe som ikke uler og med skivebremser ?

Som de fleste med jeep vet , fakturerer verksteder 6000 bare du ringer for å avtale tid.
Så er betenkt med å legge den ut på finn. XJ er på finn som er eldre/gått lenger ligger ute til 30 000 +
Måtte nok hatt ca 45 000 for å selge denne

Noen som er interessert?
Cherokee 2,5 TD -97'

Utlogget PerH

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 230
  • Kongsberg
Har bare kjørt en sånn en, og hørte da ikke diffene på den? er det begge 2 eller bare èn?

Har ingen tiltro til merkeverksteder og slike uttalelser, det kommer gjerne fra at de ikke vil ha garantisaker.. Det som ikke er konstatert som feil er "helt vanlig" og saker som åpenbart er feil "har de aldri sett før" (selv om erfaringer delt på nett sier noe annet!)



Hadde beholdt den jeg, av og til er bruksverdien betydelig høyere enn salgsverdien, og da er det bare å beholde den til markedet ser verdien igjen. :)
2003 Grand Cherokee 2.7 CRD Overland
2000 Grand Cherokee 3.1TD LTD (solgt)

Utlogget eirikbg

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Jeg har hatt en XJ før, og jeg hørte heller ikke noe uling ifra den.