Skrevet av Emne: 2012 Jeep Compass  (Lest 1806 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Jan Tore

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
2012 Jeep Compass
« på: Lø.,30,Mai,2020,15,25 »
La dette i "New Jeeps", mulig innlegget passer bedre her?

Hei.

Etter å hatt min kjære bil på verksted og overhaling av topp, uten hell, prøver jeg her inne. Er nå rådvill på hva jeg skal gjøre. Indikasjonen jeg får ved kjøring er at bilen i løpet av et par dager fikk en konstant tikkelyd, og at den rykket sporadisk på gassen ved normal kjøring. Tok den på verksted, og de fant litt lav kompresjon på sylinder nummer 3.
Hadde så toppen til min 2012 Jeep compass inne hos motorverksted for litt siden. Verkstedet har nå satt sammen det hele igjen, og jeg har testet den et par dager. Samme tikking fra motoren som før, og den "rykker"  sporadisk litt på gassen ved jevnt trykk på gasspedalen. De på verkstedet mente det kunne være skjørtebank (burde de ikke ha sett det når de tok toppen i fra hverandre?). Er ikke helt enig, for tikkingen gir seg ikke når motoren blir varm. Er nå usikker på om jeg skal forsøke å finne en brukt motor, noe som er vanskelig både fordi det er en sjelden(?) motor, og at jeg ikke vet hvordan den er brukt). Eller er det kanskje verdt å overhale den? Toppen er jo allerede overhalt.
Her funnet følgende info om bil/motor:
Produsent JEEPModell COMPASS (MK49), Karosseritype LUKKET TERRENGBIL,Type 2.4 4X4,Drivstoff BENSIN, Girkasse AUTOMAT, Førsteg. reg. år 2012, Førsteg. reg. Norge 2012, Ccm 2359, Understellsnr. 1C4NJDCB3CD593616, KW 125HK 170, Motorkode ED3, Norsk motorkode B

Håper det finnes noen smarte hoder her inne som har ideer/forslag. Jeg bor i Oslo-området.